۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
امکان استفاده از نرم افزار حافظه ابری OneDrive مایکروسافت تنها برای کاربران نسخه ویندوز ۱۰ به بالا
مایکروسافت اعلام کرد؛

امکان استفاده از نرم افزار حافظه ابری OneDrive مایکروسافت تنها برای کاربران نسخه ویندوز ۱۰ به بالا

مایکروسافت هشدار داده است که برنامه دسکتاپ OneDrive در تاریخ اول مارس ۲۰۲۲ همگام سازی با رایانه های شخصی ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ را متوقف خواهد کرد.

به گزارش بازار؛ مایکروسافت در تلاش است تا افراد بیشتری را به سمت نسخه های جدیدتر ویندوز سوق دهد. به نوشته نشریه Thurott، مایکروسافت هشدار داده است که برنامه دسکتاپ OneDrive در تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۲ همگام سازی با رایانه های شخصی ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ را متوقف خواهد کرد.

بنابر اعلام این غول بزرگ فناوری اطلاعات، این نرم افزار دیگر از اول ژانویه به بعد به روز رسانی دریافت نخواهد کرد. البته هنوز هم می‌توانید از وب برای انتقال دستی فایل‌ها استفاده کنید، اما اگر به طور معمول از رایانه‌های شخصی قدیمی‌تر به فایل‌های ابری دسترسی داشته باشید، واضح است که دیگر به آسانی گذشته می توان از OneDrive مایکروسافت لذت برد. 

مشتریان تجاری مایکروسافت که اقدام به خرید ویندوزه برای شرکت ها و ادارات خود کرده اند نیز مهلت زیادی نخواهند داشت. کاربران ویندوز ۷ و ۸.۱ نسخه آفیس تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ (پایان پشتیبانی گسترده برای هر دو پلتفرم) فرصت خواهند داشت تا نسبت به تعویض و به روز رسانی ویندوز خود اقدام نمیاند. این در حالیست که کاربران ویندوز ۸ در حال حاضر نیز باید فورا نسبت به تعویض ویندوز خود اقدام نمایند. 

به گفته توسعه دهندگان OneDrive، این اقدام به "تمرکز منابع" بر روی پلتفرم ها و فناوری های جدیدتر ویندوز کمک می کند. به عبارت دیگر، مایکروسافت واقعاً از شما می خواهد که نسخه فعلی ویندوز خود را به ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ ارتقا دهید.

البتهاین حرکت مایکروسافت چندان هم غیرمنتظره به نظر نمی رسد. مایکروسافت مدت‌هاست که در متقاعد کردن برخی از مشتریان برای ارتقا به نسخه‌های جدیدتر ویندوز با مشکل مواجه بوده؛ تا جایی که شرکت‌ها و دولت‌ها ترجیح می‌دهند به جای به‌روزرسانی ویندوز، هزینه ای برای قراردادهای پشتیبانی ویژه به مایکروسافت پرداخت کنند.

علیرغم ناخواشیند بودن این اقدام مایکروسافت برای مشتریان خود، اما در هر صورت با توجه به سیاست های جدید این شرکت، مشتریان مجبورند حتی در صورت رضایت از نسخه فعلی ویندوز مورد استفاده خود، نهایتا نسبت به تعویض و به روز رسان یآن اقدام نمایند.

کد خبر: ۱۱۶٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha