۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
درخشش مخترعان ایرانی در «نمایشگاه بین المللی اختراعات ورشو» | کسب مقام دوم در حوزه «رباتیک»
رئیس دپارتمان نوآوری خانه تجارت ایران و ترکیه خبر داد؛

درخشش مخترعان ایرانی در «نمایشگاه بین المللی اختراعات ورشو» | کسب مقام دوم در حوزه «رباتیک»

در میان کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ورشو ۲۰۲۱، تعدادی از مخترعان و نخبگان ایرانی، در زیر دسته رباتیک و اختراع ربات پرنده چند منظوره به کسب مقام دوم نائل شدند.

به گزارش بازار،  نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات کشور لهستان (IWIS)، به عنوان بزرگترین رویداد علمی در لهستان و به طور کلی یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی اروپا در زمینه نوآوری و اختراعات در سال جاری نیز همانند دوره های گذشته برگزار گردید.

این رویداد مهم که هر ساله با حضور نمایندگان بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی، آمریکایی و اروپایی در دانشگاه پلی تکنیک شهر ورشو و زیر نظر مستقیم وزارت علوم و آموزش عالی کشور لهستان و با حمایت فدراسیون جهانی مخترعین IFIA، سازمانهای علمی و تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعین و وزارتخانه های علوم، آموزش و تحقیقات برگزار می‌ شود و با سخنرانی ها و سمینارهایی در خصوص حقوق مالکیت معنوی و اعطای حق ثبت اختراع همراه است، در سال گذشته،  با ارائه بیش از ۴۰۰ اختراع از سوی مخترعین بین المللی و لهستانی به اتمام رسید.

با توجه به اینکه این رویداد بزرگ بین المللی یک نمای کلی از پیشرفت های فنی ارائه می دهد که برخی از آنها در پروژه های عملی نیز استفاده می شوند، در سال جاری نیز با دنبال کردن این اهداف که عبارتند از نشان دادن دستاوردهای علمی دانشمندان و مخترعان لهستانی و غیر لهستانی در زمینه ارائه راه حل های جهانی به منظور رفع نیازهای انسانی و مخترعان برای برقراری ارتباط با سرمایه گذاران، برگزار شد.

در این نمایشگاه مخترعین آخرین دستاورد های علمی و نوآوری و همچنین دستاوردهای خود را در ۱۲ حوزه از محیط زیست و حفاظت از محیط زیست توسط مهندسی، ساخت و ساز، الکترونیک و صنایع نساجی و شیمیایی گرفته تا راه حل های نوآورانه پزشکی ارائه دادند.

در میان کشورهای شرکت کننده در این دور از نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ورشو، تعدادی از مخترعان و نخبگان ایرانی، در زیر دسته رباتیک به کسب مقام دوم نائل شدند.

در حالی که در سال جاری، به دلیل شیوع کرونا این مسابقات به صورت غیر حضوری و در فضای مجازی برگزار شد، فناوران ایرانی توانستند در بخش رباتیک با اختراع ربات پرنده چند منظوره با قابلیت اجرای عملیات پرینت سه بعدی و ماشینکاری در محل، در رقابت با صدها مخترع، مقام دوم این دوره از مسابقات را کسب نمایند. اعضای این تیم عبارتند از: سولماز چرایی، احسان مرزبان، حمید مراد. مرتضی چمن آرا و سیما  ویسی نژاد، رسول مرزبان و آرمان آهنربای.

بر همین اساس، مهندس میثم عباسی مدیر دپارتمان نوآوری و فناوری های نوین اشاره نمود که در سال های اخیر پیشرفت های مکاترونیک در سطح جهان بسیار قالب توجه بوده است و سیستم های رباتیک به عنوان قلب این حوزه مورد توجه جدی صنایع و کسب و کارهای فناوری محور هستند.

وی افزود: سیستم های رباتیک هوشمند در بخش های مختلفی از جمله حمل و نقل، خدمات و فعالیت های خطرساز برای انسان کاربرد دارند.

عباسی در ادامه تصریح کرد که اهمیت طرحی که تیم به مسابقات بین المللی اختراعات ارائه کرده اند در قابلیت چند کاربردی بودن آن و همچنین توانایی های حرکتی ربات است که دو مقوله PATH PLANING و OPERATION جزء حساس ترین فرآیند ها در طراحی یک سیستم رباتیک کارآمد هستند و خوشبختانه طرح گروه توانسته است به میزان بسیار عالی این موارد را پوشش دهد.

کد خبر: ۱۱۶٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha