۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
شفاف‌سازی رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی با انجام تحقیق و تفحص
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

شفاف‌سازی رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی با انجام تحقیق و تفحص

تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص خواهد کرد، چه کسانی از رانت بهره‌مند شده و چه افرادی در دولت به آنها کمک کرده‌اند، دستگاه قضا با متخلفان برخورد کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهرداد گودرزوندچگینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید براینکه تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی یکی از کارهای خوب مجلس است، گفت: افکار عمومی و کارشناسان معتقدند، منافع حاصل از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی طی سال‌های گذشته به درستی در اختیار مردم قرار نگرفت و مهمترین دلیل این ادعا گرانی نهاده های دامی و کالاهای اساسی و دارو است.

وی تصریح کرد: براساس قانون و مصوبه دولت قبل باید با تخصیص ارز یارانه ای برای تامین کالاهای اساسی، کالاهای مهم مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ و برنج و ... با قیمت مناسب به دست مردم می‌رسید اما نه تنها این کالاها با نرخ مناسب به دست مردم نرسید بلکه هر روز از گوشه و کنار اخبار رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی و استفاده عده‌ای خاص از مزایای این ارز به گوش رسید، افرادی که با دریافت این ارز کالایی وارد نکرده و یا این منابع را برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار دادند و یا ارز  یارانه ای را در بازار آزاد بفروش رساندند.

گودرزوند چگینی تاکید کرد: اکنون با انجام تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی و نحوه هزینه کرد آن مشخص خواهد شد، چه کسانی از این رانت بهره‌مند شده و چه افرادی در دولت با چه ویژگی هایی به آنها کمک کرده‌اند، افکار عمومی جامعه در انتظار شناسایی و معرفی این افراد در رسانه‌ها و به قوه قضائیه، برای برخورد هستند و از دستگاه قضا می‌خواهیم پرونده‌های تحقیق و تفحص ارسالی از مجلس را با سرعت و دقت مورد بررسی قرار دهد.

کد خبر: ۱۱۶٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha