۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مدیرکل وقت اموال تملیکی آذربایجان غربی بازداشت شد| تعیین تکلیف اموال
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

مدیرکل وقت اموال تملیکی آذربایجان غربی بازداشت شد| تعیین تکلیف اموال

ارومیه- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از دستگیری مدیرکل وقت اموال تملیکی استان خبر داد.

به گزارش بازار، ناصر عتباتی در این زمینه اظهار کرد: در پی نابسامانی اموال سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان و ترک فعل‌هایی که در جهت عدم تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای استان اتفاق افتاده و حتی یک مورد هم آتش‌سوزی صورت گرفته بود موضوع به سازمان بازرسی محول شد.

وی افزود: این سازمان گزارش مفصلی از وضعیت انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در گذشته ارائه کرد و این موضوع به لحاظ سهل انگاری و اقداماتی که موجب تضییع اموال قابل توجهی شده بود رسیدگی و پرونده کیفری تشکیل شد. پس از تشکیل پرونده مدیرکل وقت اموال تملیکی استان آذربایجان غربی تحت تعقیب قرار گرفت و با صدور قرار وثیقه به زندان معرفی شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تصریح کرد: تعیین تکلیف اموال با نظارت دادستانی مرکز استان از یک ماه پیش شروع و درصد قابل توجهی با دستورات قضائی تعیین تکلیف شده‌اند.

عتباتی با اشاره بر بازدیدهای اخیر خود از گمرکات استان آذربایجان غربی از جمله بازرگان، پیرانشهر و سردشت بیان کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی چند گمرک فعال دارد، بازدید از گمرکات و بررسی وضعیت انبارهای گمرکات و سازمان اموال تملیکی به عنوان یکی از مهمترین اولویت هاست.

وی همچنین اعلام کرد: با توجه به وضع موجود به زودی قاضی ویژه در گمرک بازرگان مستقر می‌شود. تاکید رئیس قوه قضائیه در این زمینه بسیار راهگشا بود.

عتباتی گفت: در جریان بازدیدم از گمرک بازرگان عمده کالاهای اساسی تعیین تکلیف شده و نظارت بر انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از طریق دادستانی مرکز استان دنبال و وضعیت را بهتر کرده است.

وی راهکار حل این موضوع را اصلاح قوانین و برخی فرآیندها دانست و اظهار داشت: می‌توان بسیاری از مشکلات گمرک بازرگان را با استفاده از ظرفیت‌های استانی حل کرد و اقدامات بسیاری در راستای تسهیل ترخیص و نظارت مانند حذف تشریفات زائد انجام داد.

کد خبر: ۱۱۶٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha