۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی غیر از دارو و گندم
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی غیر از دارو و گندم

میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: براساس پیشنهاد مقرر شده، ارز یارانه‌ای از کالاهای اساسی غیر از گندم و دارو حذف شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و صدور کارت اعتباری بجای آن گفت:  در خصوص اصلاح نظام یارانه‌ای در کشور طرح ها و نظرات مختلفی در مجلس و دولت مطرح و گفت‌وگوهای بسیاری در کمیسیون های تخصصی و کارگروه‌های دولت بیان شده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد اعلام شده و مورد توافق نسبت به ارز ۴۲۰۰ تومانی این است که ارز یارانه‌ای کالاهای اساسی غیر از دارو و گندم حذف شوند، یعنی در خصوص نهاده‌های دامی و کشاورزی مخصوصا نهاده های دامی ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص نیافته و در مقابل آن کارت اعتباری به دهک‌های مختلف ارائه شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مقرر شده بود، دولت در شش ماهه دوم نحوه تخصیص ارز یارانه‌ای را تغییر دهد، اما طی هشت ماه گذشته ارز ۴۲۰۰ تومانی نسبت به کالاهای اساسی تخصیص یافته و دولت قبل تمام ۸ میلیارد دلار منبع مالی این ارز را نیز به مصرف رسانده و دولت جدید برای ادامه کار نیاز به برداشت ارز یارانه‌ای است.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: متاسفانه طی این سال‌ها با وجود تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی اما این کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب به دست مصرف کننده ها نرسید و تنها عده‌ای خاص از رانت ارز یارانه‌ای استفاده کردند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: اکنون نیز با توجه به آثار تورمی حذف ارز ۴۲۰۰ از نهاده دامی در برخی کالاهای مورد نیاز مردم و به منظور حفظ قدرت خرید اقشار ضعیف و متوسط جامعه، رقمی در قالب کارت اعتباری به دهک‌های مختلف ارائه خواهد شد، البته پیشنهاد دیگری نیز مطرح شده که یارانه مورد نظر برای تامین کالای اساسی در همان کارت یارانه ای افراد شارژ کنند.

کد خبر: ۱۱۶٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha