۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تلفات دام و طیور با استفاده از افزودنی های خوراک
تولیدکننده خوراک دام در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تلفات دام و طیور با استفاده از افزودنی های خوراک

تندرو، مدیر بازرگانی یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه تولید افزودنی های خوراک دام و طیور گفت: اگرچه محصولات ما دارویی نیست اما در شرایط مناسب تلفات دام و طیور را به میزان ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش می دهد.

بازار؛ گروه کشاورزی: تلفات دام و طیور به دلیل شیوع بیماری ها، از جمله آسیب های جدی است که صنعت دام و طیور با آن غالبا مواجه هستند و برای رهایی از آن از یکسری داروها و خوراک های مخصوص استفاده می کنند.

«رجب تندرو» مدیر بازرگانی یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه تولید افزودنی های خوراک دام و طیور در خصوص تاثیر این محصولات بر کاهش مرگ و میر دام و طیور به خبرنگار «بازار» گفت: بسیاری از محصولاتی که در این حوزه به صورت افزودنی ها فرموله می شود برای رفع بیماری ها است و لذا وقتی دام و یا جوجه سالمی داشته باشید تلفات کمتر می شود.

تندرو افزود: در واقع برای سالم نگه داشتن دام و طیور، پرورش دهنده مجبور است از دارو و آنتی بیوتیک استفاده کند و لذا با استفاده از محصولات افزودنی که موجب کاهش بیماری ها می شود مصرف دارو نیز کم می شود. در نتیجه تلفات کاهش می یابد و از آن طرف نیز مصرف کننده مرغ و گوشت با عوارض کمتری مواجه می شود.

اگرچه فاکتورهای بسیاری در تلفات موثر است اما در شرایط یکسان استفاده از افزودنی های خوراک دام و طیور ۱۵ تا ۲۰ درصد تلفات را کاهش می دهد

افزودنی های خوراک دام و طیور دارو محسوب نمی شود اما کاهش تلفات و سلامت گوشت تولیدی را به همراه دارد
وی خاطر نشان کرد: درست است که تولیدات ما دارویی نیست اما موادی که تولید و به خوراک اضافه می شود باعث می شود بسیاری از بیماری ها کنترل شود.

تندور افزود: به عنوان مثال در مورد سم آفلاتوکسینی که در بسیاری از محصولات دامی و غذایی پیدا می شود در وهله اول باید کاری کرد که تولید نشود اما اگر تولید شد باید آن را دفع کرد. برای این مساله ما محصولی داریم که این کار را در بدن پرنده انجام می دهد. بنابراین وقتی افلاتوکسین جذب نشود من مصرف کننده گوشت و شیر نیز از جذب آن مصون خواهم ماند و لذا دچار بیماری هایی همچون سرطانها نمی شویم.

این تولید کننده در پاسخ به این سوال که استفاده از این افزودنی ها در خوراک دام طیور تا چند درصد می تواند موجب کاهش تلفات ناشی از بیماری ها شود، گفت: درصد را نمی توان گفت چقدر کاهش می دهد چون فاکتورهای بسیاری در تلفات موثر است؛ اما در شرایط یکسان اگر بخواهیم این را بسنجیم بین ۱۵ تا ۲۰ درصد تلفات را کاهش می دهد.

کد خبر: ۱۱۶٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha