۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
افزایش پهنای باند اینترنت در روستاهای کردستان |توسعه مخابرت نیازمند سرمایه گذاری است
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

افزایش پهنای باند اینترنت در روستاهای کردستان |توسعه مخابرت نیازمند سرمایه گذاری است

سنندج - مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به ایجاد نیازهای جدید در بخش مخابرات، گفت: افزایش ده ها برابری پهنای باند در مناطق روستایی در این استان از جمله فعالیت های شاخص ما بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، آزاد حکمت صبح امروز در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: ارائه خدمت به مردم از سوی مخابرات هر لحظه نیازمند ارتقاء و تقویت است و به همین دلیل باید سرمایه گذاری ها در این بخش متناسب با نیاز روز مردم و مخاطب افزایش یابد.

وی گفت: با توجه به چند برابر شدن هزینه های نگهداری تلفن ثابت طی دهه اخیر و ثابت ماندن تعرفه های آن در ۱۸ سال گذشته، برای نگهداری از خطوط  شبکه های توسعه ایی، بروز رسانی این بخش و ارائه خدمات بهتر به مشترکین، بازنگری در تعرفه ها لازم است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه هزینه های تنظیم صورتحساب و اعلام بدهی به تعداد قابل توجه مشترکین تلفن ثابت نسبت به کارکردآنها به هیچ وجه به صرفه نیست، افزود: این امر بیانگر غیر منطقی بودن تعرفه ها است.

وی اظهار داشت: هزینه های مکالمه تلفن همراه چند برابر تلفن ثابت است و بهره مندی مشترکین از خدمات تلفن ثابت و اینترنت adsl بسیار به صرفه تر و گسترده تر از سایر سرویس ها است .

وی بیان کرد: در جهت بستر سازی و اطلاع رسانی به منظور بهره مندی بیشتر مشتریان از خدمات و سرویس های تلفن ثابت، رسانه های جمعی نقش تاثیرگذاری دارند.

افزایش سرمایه گذاری در راستای توسعه زیرساخت های مخابرات ضروری است

حکمت با اشاره به تلاش شرکت مخابرات ایران و همچنین منطقه کردستان درراستای ایجاد شرایط برای بهره گیری مشترکین از تکنولوژی و فناوریهای روز از جمله  ftth بر بستر تلفن ثابت و دیتا، افزود: توسعه و تحقق این مهم نیازمند تامین منابع ارزی بوده که رشد قیمت ارز طی دو دهه اخیر، بازنگری تعرفه ها از سوی نهادهای بالادستی را می طلبد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان عدم اصلاح تعرفه های تلفن ثابت و رشد قابل توجه هزینه های نگهداری و توسعه را نامتوازن خواند و بیان کرد: شرکت مخابرات ایران در این حوزه در تامین منابع مالی برای ارائه سرویس های مخابراتی و ترمیم و بازسازی تجهیزات با مشکلات متعددی مواجه شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته از سوی شرکت مخابرات ایران و ارائه پیشنهادات کارشناسی شده به شورای رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات، اضافه کرد: امیدوارم با تحقق این مهم درآینده شاهد تحولات و پیشرفت های بیش از پیش در زمینه توسعه زیرساخت ها و ارائه خدمات تلفن ثابت به مشتریان باشیم.

وی بابیان اینکه مخابرات یک صنعت پیشتاز است، گفت: عدم افزایش تعرفه ها می تواند پیمانکاران و تولیدکنندگان صنایع مخابراتی را متضرر سازد که این امر در حوزه اقتصاد و اشتغالزایی یک آسیب بشمار می رود.

حکمت با اعلام اینکه بخش قابل توجهی از شبکه ارتباطی استان در اختیار مخابرات منطقه است و نگهداری، پشتیبانی، بازسازی و توسعه آن هزینه بر و به سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد، یادآور شد: مشترکین در این راستا می توانند یاریگر مخابرات باشند.

وی ضمن اشاره به آخرین وضعیت شمار تلفن های ثابت واگذار شده و فعاال در استان کردستان، عنوان کرد: در حال حاضر ۵۹۴ هزار و ۶۰ شماره تلفن منصوبه ثابت در استان وجود دارد که تعداد ۵۱۴ هزار و ۴۸۰ مورد آن فعال است.

حکمت همچنین ایجاد شرایط برای بهره مندی ساکنین در روستاها از تلفن ثابت را یادآور شد و گفت: تعداد یک هزار و ۵۰۲ روستا و اماکن دارای تلفن خانگی هستند.

وی ضمن اشاره به افزایش پهنای باند در مناطق روستایی استان کردستان طی سال گذشته و امسال، گفت: خوشبختانه به دنبال اقدامات صورت گرفته پهنای باند در مناطق روستایی استان کردستان افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

حکمت در پایان گفت: در حال حاضر و به دلیل فراگیر شدن استفاده از اینترنت در مناطق روستایی و شهری استان کردستان به ویژه بعد از فراگیر شدن ویروس کرونا، اقدامات صورت گرفته از سوی مخابرات کردستان مورد توجه ویژه مردم قرار گرفته است و ما تلاش می کنیم تا در قالب برنامه های توسعه ای خود، روند خدمت رسانی به مردم را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

کد خبر: ۱۱۵٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha