۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
حجم تجارت بین ایران و پاکستان باید به ۵ میلیارد دلار برسد
وزیر صنعت در گفتگو با «بازار»:

حجم تجارت بین ایران و پاکستان باید به ۵ میلیارد دلار برسد

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حجم تجارت بین ایران و پاکستان بسیار پایین است، گفت: با توسعه مناسبات تجاری حجم مبادلات تجاری دو کشور می تواند تا ۵ میلیارد دلار در سال افزایش یابد.

بازار؛ گروه صنعت: «سیدرضا فاطمی‌امین» در حاشیه نهمین اجلاس کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان در گفتگو با خبرنگار «بازار» افزود: با وجود توافق نامه تجارت آزاد بین دو کشور مشکلاتی برای  توسعه مناسبات تجاری بین ایران و پاکستان وجود دارد و ما می توانیم با افزایش مبادلات کالا در انجام سرمایه گذاری های مشترک بین دو کشور نیز همکاری کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران می تواند در زمینه تولید لبنیات و لوازم‌خانگی در پاکستان سرمایه گذاری کند گفت: دو کشور می توانند مناسبات تجاری خود را با توجه به ظرفیت های بزرگ اقتصادی در منطقه افزایش دهند.

 فاطمی امین با بیان اینکه موانع در هر دو کشور وجود دارد، تاکید کرد: ما در پایان نهمین اجلاس کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان توافق کردیم یک مرکزی در ایران و یک مرکزی در پاکستان تشکیل شود و تا سه ماه آینده موانع را مورد به مورد بررسی و مشکلات را برطرف کنند.

شایان ذکر است که نهمین نشست کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و عبدالرزاق داود، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری که به تهران سفر کرده است امروز (شنبه ۱۵ آبان ماه) برگزار شد.

کد خبر: ۱۱۵٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha