۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
افزایش ورودی آب سداکباتان در پی بارش های اخیر/ صرفه جویی در مصرف آب تداوم یابد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان مطرح کرد:

افزایش ورودی آب سداکباتان در پی بارش های اخیر/ صرفه جویی در مصرف آب تداوم یابد

همدان- ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: خوشبختانه با بارش های اخیر ورودی آب به سد اکباتان افزایش یافته؛ به نوعی که در پیک سیلاب تا یک هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب وارد سد اکباتان شده است.

منصور ستوده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بارش های اخیر در سطح استان همدان، عنوان کرد: خوشبختانه با بارش های اخیر، ورودی به سد اکباتان افزایش یافته؛ به نوعی که، در پیک سیلاب تا یک هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه نیز وارد سد اکباتان شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز به طور متوسط این ورودی با توجه به بارش ها حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه است، عنوان کرد: مصرف آب شرب ما از سد اکباتان در حال حاضر حدود ۶۵۰ لیتر در ثانیه است و امیدواریم با تداوم بارش ها در سد سطح استان و شهر همدان شاهد حجم مناسب سدها باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان ادامه داد: هر چند با گذشت زمان این بارش ها با برودت هوا ممکن است به برف تبدیل شود اما برف هم می تواند در بالادست سد اکباتان ذخیره شود و با ادامه این روند، در بهار ۱۴۰۱ شاهد سیلاب های مناسب و ورود آن ها به دریاچه سد اکباتان باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با تاکید بر لزوم تداوم صرفه جویی های مردم در مصرف آب بیان کرد: اقداماتی با کمک شرکت آبفا همدان در راستای تامین آب شرب مردم همدان به انجام رسیده که از جمله آن ها می توان به اجرای پروژه هایی چون طرح آبرسانی اضطراری، اجرای طرح آبرسانی از رودخانه های همدان مانند عباس آباد، اجرای پروژه در دره مرادبیگ، اجاره چاه های کشاورزی و غیره اشاره کرد.

ستوده با بیان این موضوع، به تشریح وضعیت سدهای استان همدان نیز پرداخت و گفت: حجم فعلی سد اکباتان برابر ۳.۲۵ میلیون متر مکعب و درصد پر بودن آن برابر ۱۰ درصد است.

وی با بیان اینکه ورودی این سد برابر ۰.۸۱ متر مکعب در ثانیه است، اضافه کرد: حجم فعلی سد آبشینه نیز برابر  ۰.۹ میلیون متر مکعب درصد پر بودن آن برابر ۱۷درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به اینکه حجم سد شیرین سو برابر ۱.۲میلیون متر مکعب و درصد پر بودن آن برابر ۲۸ درصد است، ادامه داد: حجم سد کلان نیز برابر ۳۸.۲ میلیون متر مکعب و درصد پر بودن ۸۵ درصد و حجم فعلی سد سرابی برابر ۲.۸ میلیون متر مکعب و ۳۱ درصد آن پر است.

کد خبر: ۱۱۵٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha