۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۷
روسیه بزرگترین صادرکننده گندم در ۲۰۲۰ | ایالات متحده و کانادا در جایگاه دوم و سوم
کدام کشور بیشترین گندم را صادر می کند؟

روسیه بزرگترین صادرکننده گندم در ۲۰۲۰ | ایالات متحده و کانادا در جایگاه دوم و سوم

در سال ۲۰۲۰ میزان گندم صادر شده بیش از ۱۹۳ میلیون تن بوده و شش کشور «روسیه، ایالات متحده، کانادا، فرانسه، اوکراین و آرژانتین» بیش از ۷۱ درصد از محموله های گندم را در بازارهای جهانی فروخته اند.

بازار؛ گروه کشاورزی: بر اساس آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۹۳.۹ میلیون تن گندم به بازارهای جهانی صادر شده است که این میزان نشان از افزایش ۶.۴ درصدی صادرات این محصول نسبت به سال ۲۰۱۹ دارد.

روسیه صادرات گندم را در ۲۰۲۰ به میزان ۱۷ درصد افزایش داد
آ
مارها می گوید: بزرگترین صادرکنندگان گندم در جهان از نظر وزن روسیه، ایالات متحده، کانادا، فرانسه، اوکراین و آرژانتین هستند. به طوری که در مدت نامبرده روسیه صادراتی به میزان بیش از ۳۷ میلیون تن گندم ارسال کرده که حاکی از افزایش ۱۷ درصدی صادرات خود است. از سوی دیگر ایالات متحده نیز اگرچه ۳ درصد صادرات خود را نسبت به ۲۰۱۹ کاهش داده اما با صادراتی به وزن بالغ بر ۲۶ میلیون تن در جایگاه دوم قرار دارد.

شش کشور روسیه، ایالات متحده، کانادا، فرانسه، اوکراین و آرژانتین تامین کننده بیش از ۷۱ درصد از گندم صادراتی  در ۲۰۲۰ بوده اند

شش کشور ۷۱ درصد از گندم صادراتی جهان را تامین کردند
در حقیقت بر اساس این آمارها در مجموع، این ۶ تامین کننده اصلی گندم ۳۷. ۷۱.۲ درصد از محموله های گندم در سراسر جهان را فروخته اند.

از سوی دیگر بر اساس این آمارها: استرالیا با صادرات ۱۰ میلیون تنی در جایگاه هفتم قرار دارد و همچنین آلمان، قزاقستان و لهستان نیز در جایگاه هشتم تا دهم دنیا قرار دارند.

این داده های آماری می گوید: در مجموع ۵۰ کشور صادر کننده گندم در سال ۲۰۲۰ توانسته اند ۹۹.۹۹ درصد گندم صادراتی را به بازارهای جهانی ارسال کنند.

کشورهای افزایش دهنده و کاهش دهنده فروش گندم در بازارهای بین المللی
بر اساس این آمارها در بین ۵۰ کشور صادر کننده گندم برخی کشورها صادرات را کاهش و رخی دیگر افزایش داده اند. به طوری که کشورهای بلاروس، زیمباوه، هند، اردن، لهستان، صربستان، و سریلانکا از جمله کشورهایی هستند که میزان گندم ارسالی خود را افزایش داده اند.

این آمارها همچنین می گوید: کشورهای پرتغال، ازبکستان، امارات متحده عربی، بلغارستان، رومانی پاراگوئه، هلند و مقدونیه شمالی نیز جزو کشورهایی هستند که صادرات گندم را کاهش داده اند.

کد خبر: ۱۱۵٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha