۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
بهینه‌سازی مصرف سوخت موضوعی فرادستگاهی است
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

بهینه‌سازی مصرف سوخت موضوعی فرادستگاهی است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بهینه‌سازی مصرف سوخت مستلزم همکاری دستگاه‌های مختلف و موضوعی فرادستگاهی است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، احمد مرادی با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی و ضرورت بهینه‌سازی مصرف سوخت با توجه به برودت هوا در بیشتر نقاط کشور به خبرنگار شانا گفت: همسو با بهینه‌سازی مصرف سوخت، وسایل گرمایشی نیز باید استانداردسازی لازم داشته باشند.

وی افزود: بهینه‌سازی مصرف سوخت مستلزم همکاری دستگاه‌های مختلف و نگاه فرادستگاهی است، برای نمونه برای تعویض وسایل گرمایشی و سرمایشی باید وزارت صمت (صنعت، تجارت و معدن) با وزراتخانه‌های مرتبط اصلی همکاری داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: جلوگیری از سوختن انرژی‌های فسیلی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مسیر مهم دیگری همسو با بهینه‌سازی مصرف سوخت است و کمیسیون انرژی مجلس نیز در برنامه هفتم توسعه بر این موضوع تأکید خواهد کرد.

مرادی بیان کرد: در شرایط کنونی و با سرد شدن هوا، کاهش اندک دمای محیط می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک کند، همچنین با به‌کارگیری راهکارهایی همچون ارائه مشوق‌ برای کم‌مصرف‌ها، می‌توان مردم را به صرفه‌جویی در مصرف انرژی به‌ویژه گاز ترغیب کرد.

وی گفت: موضوع مصرف سوخت و بهینه‌سازی آن مسئله‌ای فراحوزه‌ای است و همه دستگاه‌های مرتبط همانند وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی، نفت، نیرو و کشور باید در این زمینه هماهنگ باشند.

کد خبر: ۱۱۵٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha