۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
زادآوری دام در مازندران کاهش یافت | سرگردانی برای تامین علوفه
رئیس اتحادیه دامپروری مازندران:

زادآوری دام در مازندران کاهش یافت | سرگردانی برای تامین علوفه

ساری- ولی زاده، رئیس اتحادیه دامپروری مازندران با اشاره به کاهش زایش بین دام‌ها، آن را ناشی از کمبود تغذیه و علوفه دامی دانست.

الهیار ولی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه شمار دامداری های صنعتی در استان اندک است، افزود: این درحالی که بیشتری دامداری ها سنتی بوده ولی متاسفانه دامداری سبک به عنوان صنعت محسوب نمی شود.

وی با اظهار اینکه بیش از نیمی از روستائیان استان دارای گوسفند بوده و گوسفندداری می کنند، افزود: سبوس باید به یکسری دامداران بزرگ و تولیدکننده های ملی داده شود ولی اکنون به دامداران و بزداران کوچک داده می شود.

وی یادآور شد: متاسفانه دهیار سبوس را بین دامدارانی توزیع می کند که مصرف خانگی و دارای چند راس گوسفند و دام هستند در حالی دولت متعهد به تامین یارانه برای دامداری های کوچک نیست.

ولی زاده تصریح کرد: دولت برای دامداری های بزرگ که دارای تولید ملی هستند، یارانه و نهاده ها ارائه دهند و متاسفانه مسئولان اقدامی در این حوزه ندارند.

رئیس اتحادیه دامپروری مازندران افزود: برخی از دامداران استان تولیدکننده ملی هستند و باید برای رفع نیازهای آنان مسدولان استانی و ملی برنامه ریزی لازم داشته باشند.

وی با اظهار اینکه دامداران برای تامین علوفه سرگردان هستند، گفت: دارای هزار راس گوسفند هستم و زایش گوسفندان در سال جاری یک درصد بوده و این کاهش ناشی از کمبود تغذیه است.

کد خبر: ۱۱۵٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha