۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
۲۲ میلی متر بارندگی در خمین ثبت شد/ پیش‌بینی وقوع تندباد در استان مرکزی
مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مرکزی:

۲۲ میلی متر بارندگی در خمین ثبت شد/ پیش‌بینی وقوع تندباد در استان مرکزی

خمین - مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی از ثبت ۲۲ میلی‌متر بارندگی در خمین خبر داد و گفت: وقوع تند باد در این استان پیش بینی می شود.

رضا مرادی در گفتگو با خبرنگار بازار، از ثبت ۲۲ میلی متر بارندگی در شهرستان خمین خبر داد و اظهار داشت: این مقدار بارش مربوط به بارندگی ۲۴ ساعت گذشته است.

وی افزود: بارش باران در این شهرستان در پی ورود یک سامانه بارش زا بوده است چنانچه مجموع بارش‌ها در شبانه روز اخیر در اراک به دو و سه دهم میلیمتر، ساوه یک و شش دهم میلیمتر، تفرش پنج میلیمتر، خمین ۲۲ و هشت دهم میلیمتر، محلات۱۲ و سه دهم میلیمتر، شازند چهار و هشت دهم میلیمتر، خنداب پنج و هشت دهم میلیمتر، کمیجان ۱۰  و شش دهم میلیمتر، دلیجان ۹ و هفت دهم میلیمتر، آشتیان چهار و نیم میلیمتر، غرق آباد پنج و ۹ دهم میلیمتر، فرمهین چهار و دو دهم میلیمتر و در مامونیه دو و شش دهم میلیمتر رسیده است.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی وضعیت هوا در روز سه‌شنبه با افزایش پایداری جوی، صاف پیش‌بینی شده اما در ساعات بعد ازظهر با رشد ابر و وزش باد همراه می‌شود و وقوع تند باد نیز طی ۲۴ ساعت آینده در استان مرکزی پیش بینی شده است.

وی گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد عصر دوشنبه احتمال رگبار باران، تگرگ  و رعد و برق و در ارتفاعات نیز بارش برف را خواهیم داشت.

مرادی اظهار داشت: میزان بارندگی در سال زراعی جاری در مقایسه با بلندمدت ۳۲ و سه دهم درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۱۱٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha