۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
مقاومت دستگاه‌های متولی امر واردات، سبب دپو شدن کامیون‌ها در گمرک است
معاون فنی و گمرکی سازمان گمرک ایران:

مقاومت دستگاه‌های متولی امر واردات، سبب دپو شدن کامیون‌ها در گمرک است

ارونقی، معاون فنی گمرک درباره دلایل کند بودن ترخیص کامیون‌های دپو شده در گمرک عنوان کرد: این امر به دلیل مقاومت‌هایی است که از سوی دستگاه‌های متولی امر واردات صورت می گیرد.

به گزارش بازار، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک با بیان اینکه متاسفانه کالاهای زیادی در گمرک دپو می شوند و رسوب می کنند گفت: بعضی از کالاها چندین ماه و یا حتی سال در انبار هایی که متعلق به گمرک هم نیست دپو می‌شوند بدون این که اقدامی برای ترخیص آنها صورت بگیرد و به این شکل مشکلات متعددی برای صاحبان کالا به وجود می آید.

وی با انتقاد از اینکه مسئله ترخیص نشدن کالاها به صورت ریشه‌ای حل نمی‌شود اظهار کرد: متاسفانه در ۱۴ ماه گذشته کامیون های زیادی در گمرک کشور دپو شده اند. این کامیون ها به صورت قانونی ثبت سفارش شده اند و برای ورود آنها به کشور اجازه صادر شده است اما همچنان اقدام عملی برای ترخیص آنها صورت نمی‌گیرد. در حال حاضر ۶ هزار کامیون به دلیل مسائل و مشکلات در حوزه بروکراسی امکان ترخیص ندارند.

معاون فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به این موضوعی که مراجع و نهادهای مختلفی باید برای ترخیص کامیون ها اظهار نظر می کردند بیان کرد: متاسفانه یک فرایند عریض و طویل برای ترخیص کامیون ها تعریف شده است و به همین جهت گمرک دست به دامن دادستانی و سایر مراجع قانونی شد تا از نزدیک در جریان وضعیت کامیون های ذکر شده قرار بگیرند.

وی افزود: بازدید های متعددی از سوی دادستانی کل کشور و معاونین دادستان تهران صورت گرفت. در این راستا بیش از ۲۰ جلسه با این عزیزان برگزار شده است که نتیجه آن رفع بسیاری از این موانع بود اما متاسفانه همچنان روند ترخیص بسیار کند است.

ارونقی درباره دلایل کند بودن ترخیص کامیون های دپو شده در گمرک عنوان کرد: مقاومت‌هایی از سوی دستگاه‌هایی که متولی امر واردات کامیون به کشور هستند صورت می گیرد. همچنین از سوی شرکت های وارد کننده ای که این کامیون ها را وارد کرده‌اند مقاومت وجود دارد که دلایل آن متعدد است. این مقاومت ها در حالی است که صاحبان این کالا رانندگان زحمتکشی هستند که اقدام به خریداری این کامیون ها کرده اند.

معاون فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی باید اهتمام لازم برای ترخیص کالاها را داشته باشند گفت: هر کدام از نهادهای مرتبط و متولی امر اگر در این امر کوتاهی کنند سبب کند شدن روند ترخیص می ‌شوند و حتی ممکن است واردات آن به طور کامل منتفی شود.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha