۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
۱۸۰ هزار تن کالا وارد استان مرکزی شد
مدیرکل گمرکات استان مرکزی:

۱۸۰ هزار تن کالا وارد استان مرکزی شد

اراک - مدیرکل گمرکات استان مرکزی با اشاره به کاهش قیمت نفت، شیوع کرونا و بسته بودن مرزها و تاثیر بر کاهش صادرات استان از اسفند ماه سال ۹۸ تا کنون گفت: ۱۸۰ هزار تن کالا از سال گذشته تاکنون به استان وارد شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل حسینی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص میزان صادرات و علت کاهش صادرات از استان مرکزی از اسفندماه ۹۸ تا کنون اظهار داشت: کاهش قیمت نفت، شیوع کرونا و بسته بودن مرزها از علل کاهش صادرات استان محسوب می شوند و در زمینه واردات نیز ۱۸۰ هزار تن کالا از سال گذشته تاکنون به استان وارد شده است.

وی همچنین با اشاره به واردات کالا به استان مرکزی طی سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی، به ترتیب ۱۰و ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش یافته است، گفت: مواد اولیه پوشک، ماشین‌آلات، اجزا و قطعات، پاکت آبمیوه، درب قوطی آسان بازشو آلومینیومی، خمیر کاغذ، پوره، رنگ خوراکی، کنسانتره، پروپیلن گلیکول و شمش آلومینیوم عمده کالاهای وارد شده به استان بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان داشت: انواع هیدروکربورها، آبمیوه و رانی، میلگرد آجدار، پلی اتیلن سنگین، تینر فوری، شیشه، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سبک خطی و بلور عمده کالاهای صادر شده از این استان بوده اند که طبق آمار یک میلیون و ۸۰۱ هزار تن میزان این کالاها بوده است.

کد خبر: ۱۱٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha