۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
تولید گاز از نخستین ردیف شیرین‌سازی فاز ۱۴ پارس جنوبی
مدیر عامل نفت و گاز پارس خبر داد:

تولید گاز از نخستین ردیف شیرین‌سازی فاز ۱۴ پارس جنوبی

بوشهر- مشکین‌فام مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس از تولید گاز از نخستین ردیف شیرین‌سازی فاز ۱۴ پارس جنوبی تا دو هفته آینده خبر داد.

محمد مشکین‌فام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: وزارت نفت در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در استان بوشهر تاکنون اقدامات ارزشمندی انجام داده و در سفر اخیر دولت نیز مقرر شد چند طرح مهم برای حمایت از ساکنان بومی انجام شود.

وی افرود: مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر، میزبانان شایسته و نجیبی برای صنعت نفت بوده‌اند و امیدوارم روز به روز شاهد رشد و اعتلای این منطقه در تمام عرصه‌ها باشیم.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: میزان تولید گاز از سکوهای پارس جنوبی در بالاترین نقطه از زمان راه‌اندازی تاکنون قرار دارد و اکنون روزانه بالغ بر ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز در پارس جنوبی تولید و فرآورش می‌شود.

مشکین‌فام تصریح کرد: تکمیل سکوهای پالایشگاهی فاز ۱۴ از اولویت‌های اساسی شرکت نفت و گاز پارس در سال جاری بوده و با وجود وقفه‌ای که اوایل سال ایجاد شد، اکنون شاهد پیشرفت محسوسی در این زمینه هستیم.

وی از تولید گاز از فاز ۱۴ پارس جنوبی تا دو هفته آینده خبر داد و ابراز داشت: برای اینکه ردیف نخست تصفیه گاز پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی وارد مدار تولید شود، تلاش و فعالیت شبانه‌روزی انجام داده‌ایم و به فضل خدا به اهداف مورد نظر می‌رسیم و تا اول آذرماه نخستین ردیف شیرین‌سازی فاز ۱۴ در مدار تولید قرار می‌گیرد.

مدیر عامل نفت و گاز پارس افزود: اکنون ۳۶ سکوی دریایی در پارس جنوبی در امر تولید و فرآوری گاز فعال هستند و با تلاش متخصصان داخلی، روز به روز شاهد موفقیت بیشتری در این مجموعه هستیم.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha