۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
امضای تفاهمنامه همکاری در زمینه اقتصاد دیجیتال میان تایوان و اتحادیه اروپا

امضای تفاهمنامه همکاری در زمینه اقتصاد دیجیتال میان تایوان و اتحادیه اروپا

تایوان و اتحادیه اروپا از امضای تفاهمنامه همکاری مشترک در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال خبر دادند.

به گزارش بازار، تایوان و اتحادیه اروپا از امضای تفاهمنامه همکاری مشترک با یکدیگر در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال خبر دادند. 

بر اساس این گزارش، این قرارداد که شامل بسته ای از سیاست های جامع در خصوص توسعه زیر ساخت های اقتصاد دیجیتال است، قرار است پس از تصویب نهایی، به سند همکاری دو طرف در شراکت تجاری در بستر اقتصاد دیجیتال بین المللی تبدیل شود. 

در جریان دیدار تیم های نمایندگی دو طرف، نماینده اتحادیه اروپا ضمن تمجید از همکاری بلند مدت بروکسل با تایوان در زمینه های تجاری، عنوان کرد که اقتصاد دیجیتال به ویژه در ایام شیوع کرونا بیشترین نقش سازنده را در جلوگیری از سقوط اقتصادی کشورها بر عهده داشته و همین امر نشان دهنده اهمیت این بخش است. 

نماینده بروکسل همچنین در ادامه سخنان خود، بر اهمیت تعیین چارچوب های همکاری تجاری میان بخش های دولتی و خصوصی دو طرف و تقویت همکاری های بین المللی و توسعه روابط اقتصادی میان اروپا و تایوان تاکید کرد. 

لازم به ذکر است، تایوان با به کارگیری اقدامات پیشگیرانه در مهار بیماری همه گیر کرونا نسبتاً خوب عمل کرده و بنابراین با تأثیرات اقتصادی کمتری دست و پنجه نرم می کند.

نماینده تایوان نیز در این دیدار تاکید کرد که کشورش مایل است تجربه موفق خود را با جهان به اشتراک بگذارد. «دکتر مینگ هسین سونگ» وزیر شورای توسعه ملی تایوان نیز در جریان برگزاری این نشست دوجانبه گفت: در حالی که اقتصاد جهانی به تدریج در حال رهایی از پاندمی کرونا و رو به بهبودی است، دولت‌ها در سراسر جهان باید به شرکت‌ها کمک کنند تا هر چه سریع‌تر فعالیت‌های خود را در زمینه تولید و سرمایه‌گذاری از سر بگیرند. بخش عمومی همچنین باید از فرصت برای تسریع بازسازی اقتصادی و تحول دیجیتال با هدف ایجاد یک کشور دیجیتالی انعطاف‌پذیرتر و فراگیر استفاده کند.

لازم به ذکر است تایوان از جمله موفق ترین قدرت های بزرگ در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال طی سال های اخیر بوده و با توجه به زیر ساخت های دیجیتال کافی در تایپه و همچنین قرار داشتن بزرگترین شرکت های تولید کننده سخت افزار و نرم افزارهای فناوری اطلاعات در تایوان، موفق به دستیابی پیشرفتی عظیم در صنعت اقتصاد دیجیتال شده است.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha