۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
گسترش بانکداری مجازی در فیلیپین| حرکت بزرگ مانیل به سمت اقتصاد دیجیتال
بانک مرکزی فیلیپین اعلام کرد؛

گسترش بانکداری مجازی در فیلیپین| حرکت بزرگ مانیل به سمت اقتصاد دیجیتال

بانک مرکزی فیلیپین با انتشار بیانیه ای رسمی، بر لزوم دیجیتال سازی نظام بانکداری و فعالسازی بستر اقتصاد دیجیتال این کشور تا سال ۲۰۲۳ تاکید کرد.

به گزارش بازار، بانک مرکزی فیلیپین با انتشار بیانیه ای رسمی، ضمن حمایت از حرکت بانک های این کشور به سمت بانکداری دیجیتال گفت که ترکیب کاری بانکداری سنتی و دیجیتال می تواند کمک شایانی به بازیابی اقتصاد فیلیپین در دوران پسا کرونا به عنوان بخشی از برنامه ایجاد اقتصاد تکنولوژی محور در این کشور کند.

بانک مرکزی فیلیپین همچنین در خصوص مشخصات بانکداری دیجیتال اعلام کرد که این بانک ها هیچ مکان جخرافیایی را به عنوان شعبه به خود تخصیص نداده و هدف عمده آنها تحت پوشش قرار دادن افرادی است که در شبکه بانکی سنتی فعال نبوده و همچنان به صورت سنتی به امور تجاری خود مبادرت می ورزند. 

لازم به ذکر است بانک مرکزی فیلیپین در حال حاضر، چارچوب راه اندازی بانکداری دیجیتال را به تصویب رسانده و تاکنون نیز مجوز تاسیس ۶ بانک مجازی دیجیتال را صادر کرده است. 

به گفته مدیران ارشد اقتصادی فیلیپین، این اقدام بانک مرکزی به منزله برداشتن گام مهمی در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال این کشور و معامله «خدمات و کالاهای مالی» در بستر اقتصاد دیجیتال خواهد بود.

بانک مرکزی فیلیپین ابراز امیدواری کرده که تا سال ۲۰۲۳ نسبت به دیجیتال سازی اقتصادی این کشور حرکتی بزرگ انجام داده و در همین راستا، میزان تراکنش های الکترونیک را ۵۰ درصد افزایش دهد.

همچنین بر اساس برنامه تعریف شده از سوی بانک مرکزی فیلیپین در همین راستا، ۷۰ درصد از جمعیت این کشور که در حال حاضر هیچگونه حساب بانکی ندارند نیز باید طی بازه زمانی مذکور، دارای حساب بانکی شوند.

مدیرعامل بانک مرکزی فیلیپین در همین راستا گفت: ما انتظار داریم که بانک‌های دیجیتال در کنار بانک‌های معمولی به بهبود و رشد بلندمدت اقتصاد فیلیپین کمک کنند.

وی همچنین افزود: فیلیپین تنها به دنبال بازگرداندن رشد اقتصادی خود در دوران پسا کرونا نیست. تمامی شاکله دولت تلاش می کنند تا به سمت اقتصادی قدرتمندتر از گذشته در دوران پسا کرونا حرکت کرده تا اقتنصاد کشور، قوی تر، تکنولوژی محور تر و پایدارتر شود.

کد خبر: ۱۱۵٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha