۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
« استان آپ» قزوین با حضور کسب و کارهای دانش بنیان و فناور کلید خورد
قزوین میزبان دومین رویداد« استان آپ» کشور؛

« استان آپ» قزوین با حضور کسب و کارهای دانش بنیان و فناور کلید خورد

قزوین- دومین رویداد «استان آپ» کشور با حضور وحدت مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و کسب و کارهای دانش بنیان و فناور در قزوین کلید خورد.

به گزارش بازار از قزوین، مراسم افتتاحیه« استان آپ» عصر چهارشنبه با حضور علی وحدت مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین، مصطفی مافی رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین و جمعی از جوانان مستعد و ایده پرداز ایرانی در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری استان قزوین برگزار شد.

خیز جدی قزوین برای حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و فنآور
مصطفی مافی رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در این مراسم با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در استان برای حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و فنار گفت: استان قزوین به دلیل برخورداری از دانشگاه های معتبر، فضای علمی مناسب و جوانان مستعد از گذشته ازظرفیت ویژه ای در حوزه کسب و کارهای دانش بنیان و فناور برخوردار بوده است و همواره جوانان مستعد و علاقمند این استان عملکرد شایسته ای در این بخش داشته اند، اما مشکلات اقتصادی و عدم وجود سازوکاری مناسب برای تامین اعتبار از مشکلات پیش روی این جوانان بوده است.

وی بیان کرد: مجموعه پارک علم و فناوری استان قزوین همواره به عنوان یک حامی در کنار این جوانان بوده است اما امسال با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با تخصیص اعتباراتی نسبت به حمایت از این طرح ها و ایده ها اقدام شد که نتایج این حمایت ها به زودی با ارائه محصولات نهایی و توسعه فعالیت های این حوزه در استان نمایان می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین خاطرنشان کرد: با همین رویه در چشم انداز ۵ سال آینده پارک علم و فناوری قزوین دیده شده است تا پارک علم و فناوری قزوین را به پلت فورم توسعه صنعت و کشاورزی استان تبدیل کنیم.

« استان آپ» قزوین با حضور کسب و کارهای دانش بنیان و فناور کلید خورد

۵۶ تیم نوآور برای شرکت در رویداد« استان آپ» ثبت نام کردند
مافی گفت: برگزاری رویداد « استان آپ» در استان قزوین به عنوان دومین مقصد ملی این رویداد گامی ارزشمند در جهت حمایت از این کسب و کارها در استان قزوین بود که با استقبال خوب استارت آپ ها، کسب و کارهای نوآور و فناورانه مواجه شد و در مرحله نخست ۵۶ تیم برای شرکت در این رویداد ثبت نام کردند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین خاطرنشان کرد: پس از پایش اولیه از این تعداد تیم متقاضی ۳۰ تیم به مرحله بعدی راه یافت و در نهایت با برگزاری روند داوری ابتدایی ۱۸ تیم از طرف صندوق نوآوری و کشوفایی کشور  انتخاب و به روز افتتاحیه « استان آپ» راه پیدا کردند.

وی تصریح کرد: در ادامه این تیم های منتخب در یک رویداد یک روزه به معرفی خود، سرمایه مورد نیاز و روندهای سرمایه گاری می پردازند و نمایندگان حاضر از واحدهای صنعتی استان و سرمایه گذاران میتوانند از بین تیم ها به همکاری با تیم مد نظر بپردازند.

مافی افزود: در صورتی که ۲۰ درصد سرمایه مورد نیاز این طرح توسط هریک از سرمایه گذاران تامین شود صندوق نوآوری و شکوفایی ۸۰ درصد مابقی این هزینه را تامین خواهد کرد.

دوشنبه های استارت آپی و پیوند در قزوین برگزار می شود
رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در ادامه با اشاره به برگزاری دو رویدادـ دوشنبه های استارت آپی» و « پیوند» در قزوین در ادامه رویداد استان آپ اشاره کرد و گفت: دوشنبه های استارت آپی با معرفی طرح های استارت آپی موفق به صاحبان ایده و سرمایه گذاران با استفاده از مدل « هم سرمایه گذاری» میتوانند هم از این طرح ها بهره مند شوند و هم در صندوق در سود و زیان طرح های فناورانه شریک خواهند بود.

مافی عنوان کرد: در رویداد پیوند نیز با هدف شناسایی استارت آپ ها و طرح های جاب و توانمند این طرح ها به شتاب دهنده ها معرفی می شود و هزینه های شتابدهی کسب و کار های نوپا به صورت بلاعوض توسط صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار این گروه ها قرار می گیرد.

۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی در خدمت کسب و کارهای نوآور
علی وحدت مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اختصاص بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی به کسب و کارهای نوآور و فناورانه اظهار داشت: در ۳۰ ماه گذشته ۱۷ هزار فقره کمک بلاعوض به استارت آپ ها در سراسر کشور پرداخت شده است و با توسعه اعتبارات مورد نیاز صندوق های نوآوری و شکوفایی در استان ها آماده ارائه تسهیلات به کسب و کار های نوآور و فناورانه است.

وی گفت:  تلاش ما برنامه ریزی برای تامین نیاز مالی استارت آپ ها و کسب و های نوآور و فناورانه است و امیدواریم با توسعه راه های تامین سرمایه برای این کسب و کارها هیچ ایده ارزشمندی در کشور به دلیل نداشتن منابع مالی از تولید باز نماند.

مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تصریح کرد: ارائه کمک های بلاعوض، تسهیلات استانی و ملی، جذب سرمایه گذار و شیوه های اجرای طرح های مشارکتی از برنامه هایی است که در این خصوص اتخاد شده است .

۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به شرکت های دانش بنیان قزوین پرداخت شده است
وحدت مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در ادامه بیان کرد: در استان قزوین ۶۵ شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده است که در دوسال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان مصوبه برای آنها داشته ایم که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این شرکت ها پرداخت شده است.

وی افزود: در گذشته نه چندان دور مجموع اعتبارات اهدا شده به این کسب و کارها در استان قزوین حدود ۸ میلیارد تومان بود که با افزایش جدی امروز به این رقم رسیده است.

مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تاکید کرد: همچنین به منظور حمایت از شرکت های غیر دانش بنیان ۱۰ میلیارد تومان، و برای حمایت از صندوق توسعه مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

وحدت گفت: همچنین یک ردیف اعتباری ۱۵ میلیارد تومانی برای حمایت از واحدهای دانش بنیان به پارک علم و فناوری استان قزوین اختصاص داده شده است.

« استان آپ» قزوین با حضور کسب و کارهای دانش بنیان و فناور کلید خورد

فرهنگ سرمایه گذاری بر فعالیت های نوآورانه باید در کشور ایجاد شود
لطف الله سیاهکلی مرادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با اشاره به نیاز کشور به مشارکت سرمایه گذاران در فعالیت های نوآورانه حوزه کسب و کار بیان کرد: سرمایه اولیه برای فعال شدن بسیاری از کسب و کارهای فناورانه و استارت آپی چیزی بین ۳۰۰ میلیون تا ۴ میلیارد تومان است که نسبت به بازدهی سرمایه و اشتغالزایی ایجاد شده و تولید علم آن بسیار ناچیز است.

وی افزود: این در حالی است که سرمایه گذاران هنوز با فرهنگ سرمایه گذاری بر فعالیت های نوآورانه آشنا نیستند در حالی که حمایت از این بخش میتواند از فعالیت در بسیاری از بخش ها سودآورتر هم باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر صنعت پیش روی دنیا را صنعت دیجیتال و فناورانه دردست دارد و از این رو سرمایه گذاری روی این حوزه اقتصاد و توسعه را در این بخش به دنبال خواهد داشت.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: دنیای امروز به صنایع قدرتمند در بخش استارت آپی و کسب و کارهای نوآورانه نیاز دارد و ظرفیتی که جوانان مستعد استان قزوین در این حوزه دارند باید به خوبی به کار گیری شود.

قزوین ظرفیت  تبدیل  به پایتخت علم و فناوری کشور را دارد
فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به توانمندی های ویژه استان قزوین در حوزه های استارت آپی بیان کرد: تجربه فعالیت شرکت های فناور، دانش بنیان و کسب و کارهای نوآورانه در استان قزوین همواره تجربه موفقی بوده است و امروز اجرای پروژه های عظیمی نظیر چشمه نور ظرفیت قزوین را برای تبدیل شدن به پایتخت علم و فناوری کشور تقویت کرده است.

وی افزود: وجود دانشگا ه های معتبر در استان قزوین موجب شد تا در سالیان گذشته دستاوردهای علمی ارزشمندی را از سوی جوانان استان قزوین شاهد باشیم که همین امر میتواند بسترساز توانمندی و توسعه در حوزه های مختلف علمی نظیر استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در استان قزوین باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با موارد ذکر شده به نظر می رسد ردیف اعتباری که برای صندوق پژوهش و فناوری استان قزوین در نظر گرفته شده است میتواند تا چندین برابر و متناسب با نیاز و ظرفیت استان قزوین افزایش یابد.

کد خبر: ۱۱۵٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha