۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
جذب سرمایه ۷۵۰ میلیارد ریالی در بخش گردشگری آذربایجان غربی
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی خبر داد:

جذب سرمایه ۷۵۰ میلیارد ریالی در بخش گردشگری آذربایجان غربی

ارومیه - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از جذب ۷۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌ در بخش گردشگری استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، جلیل جباری ظهر یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت طرح های گردشگری آذربایجان غربی در محل اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: در سال گذشته، احداث ۹ واحد از تاسیسات گردشگری دارای مجوز استان آغاز شده که در این سال میزان سرمایه‌گذاری جذب شده برابر با ۷۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، ۳۰ طرح در حال ساخت در حوزه گردشگری با پیشرفت فیزیکی ۲۵ تا ۸۰ درصدی وجود دارد که در صورت بهره‌برداری از آن‌ها برای ۹۳۰ نفر فرصت شغلی فراهم می‌شود.

جباری از صدور ۱۱۱ مورد موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری استان در سال گذشته خبر داد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها برابر با ۶۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده و طبق برآوردها با اجرای این طرح ها برای دو هزار و ۱۲۱ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: از بین ۱۱۱ مورد صدور موافقت اصولی، ۱۴ مورد مربوط به احداث هتل و هتل آپارتمان، ۳۱ مورد مربوط به احداث مجتمع گردشگری، ۵۰ مورد مربوط به ایجاد واحدهای بومگردی، پنج مورد مربوط به راه‌اندازی سفره‌خانه سنتی، پنج مورد مربوط به مراکز تفریحی و سرگرمی، یک مورد مربوط به ایجاد یک واحد گردشگری سلامت و مابقی مربوط به طرح‌های رفاهی و خدماتی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در سال ۹۸، سه مرکز اقامتی در شهرستان‌های خوی، ماکو و پیرانشهر به بهره‌برداری رسید که با افتتاح آنها ۵۸ تخت اقامتی به مجموع تخت‌های اقامتی استان افزوده شده است.

وی در خصوص ارائه تسهیلات برای ایجاد شاتغال روستایی گفت: در سال گذشته ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از منابع کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید، صندوق توسعه ملی و اشتغال پایدار روستایی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

جباری ادامه داد: همچنین در سال گذشته از محل منابع استانی برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های انجام یافته در بخش گردشگری ۲۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض فنی و اعتباری به هشت طرح سرمایه‌گذاری گردشگری پرداخت شده است.

کد خبر: ۱۱٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha