۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
رشد تقاضای نفت در کنار بهبود اقتصاد جهانی؛ افزایش فروش حفاری رهبران بزرگ نفتی چین
بازار گزارش می دهد؛

رشد تقاضای نفت در کنار بهبود اقتصاد جهانی؛ افزایش فروش حفاری رهبران بزرگ نفتی چین

سه شرکت بزرگ نفت و گاز چینی شاهد افزایش درآمد خود در طول سه فصل اول به دلیل بازگشت اقتصادی ناشی از همه گیری کووید-۱۹ و بهبود سریع بازار محصولات پتروشیمی در این کشور بوده اند.

بازار؛ گروه بین الملل: بر اساس نظر کارشناسان حوزه انرژی، سه شرکت بزرگ نفت و گاز چین شاهد افزایش درآمد خود در طول سه فصل اول به دلیل بازگشت اقتصادی ناشی از همه گیری کووید-۱۹ و بهبود سریع بازار محصولات پتروشیمی در این کشور بوده اند.

شرکت ملی نفت چین، بزرگترین شرکت نفت و گاز این کشور، درآمدی معادل ۱.۸۸ تریلیون یوان (۲۹۴.۲۷ میلیارد دلار) را گزارش کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱.۸ درصد افزایش داشته است. سود خالص نیز به ۷۵.۱۳ میلیارد یوان رسید که ۶۴۶.۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

شرکت نفت و مواد شیمیایی چین، معروف به ساینوپک و بزرگترین پالایشگاه جهان از نظر حجم، سود خالص خود را در سه فصل اول به ۶۰.۷۶ میلیارد یوان رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۸.۵ درصد افزایش یافت. درآمد عملیاتی این شرکت در سه فصل اول به دو تریلیون یوان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشت.

شرکت ملی نفت فراساحلی چین، بزرگ‌ ترین شرکت حفاری نفت و گاز در دریای این کشور، اعلام کرد درآمد حاصل از فروش نفت و گاز حسابرسی نشده این کشور به حدود ۵۸.۰۳ میلیارد یوان رسیده که افزایشی ۶۳.۳ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد

شرکت ملی نفت فراساحلی چین، بزرگ‌ ترین شرکت حفاری نفت و گاز در دریای این کشور، اعلام کرد درآمد حاصل از فروش نفت و گاز حسابرسی نشده این کشور به حدود ۵۸.۰۳ میلیارد یوان رسیده که افزایشی ۶۳.۳ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد که عمدتاً به دلیل اثرات ترکیبی افزایش قیمت های بین المللی نفت و گاز و حجم بالاتر فروش نفت و گاز است.

کارشناسان رشد درآمد حفاری‌ ها را به افزایش تقاضای ناشی از بهبود اقتصاد جهانی، افزایش میانگین قیمت نفت خام بین‌المللی و گسترش مداوم اقتصاد چین نسبت می‌دهند.

لی زیو تحلیلگر بلومبرگ ان ای اف گفت: علاوه بر این، سه شرکت ملی نفت چین به افزایش تولید گاز طبیعی قبل از زمستان بین ۶.۵ تا ۱۴ درصد سال به سال در سه فصل اول ادامه دادند. تقاضای داخلی برای گاز طبیعی به سرعت رشد کرد و مصرف ظاهری آن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۶ درصد افزایش یافت.

او گفت: افزایش قیمت نفت همچنین جریان نقدینگی سه غول نفتی را بهبود بخشید که می‌تواند به سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید تبدیل شود. با این حال، افزایش قیمت نیز یک شمشیر دولبه است. همچنین، افزایش سرسام آور واردات گاز طبیعی مایع، سود شرکت ها را از بین برده است. 

سه بازیگر اصلی نفت و گاز کشور در چند سال گذشته با یک سری پیشرفت‌های بزرگ، شدت سرمایه‌ گذاری اکتشاف را تسریع کرده‌ اند که این موضوع امنیت انرژی را در کشور تضمین می‌کند

لی افزود که سه بازیگر اصلی نفت و گاز کشور در چند سال گذشته با یک سری پیشرفت‌های بزرگ، شدت سرمایه‌ گذاری اکتشاف را تسریع کرده‌ اند و این امنیت انرژی را در کشور تضمین می‌کند.

جدا از ساینوپک که طی نه ماه گذشته اکتشافات ریسک در مناطق و بخش‌های جدید را تقویت کرد و اکتشافات جدیدی را در حوضه‌ های تاریم، سیچوان و اردوس به‌دست آورد و همچنین پیشرفت‌های بزرگی در میادین نفتی شیل قاره‌ای خلیج بوهای، سیچوان و جیانگسو شمالی به دست آورد. شرکت ملی نفت فلات قاره چین همچنین ۹ اکتشاف جدید انجام داده و ۱۳ سازه نفت و گاز را با موفقیت ارزیابی کرده است.

شرکت ملی نفت فلات قاره چین همچنین گفت که این شرکت با تکیه بر نوآوری های فناوری، تلاش های خود را برای ترویج اکتشاف و توسعه بسیار کارآمد برای تثبیت نفت و افزایش عرضه گاز، تقویت ذخایر قابل بازیافت اقتصادی و تسهیل تولید پایدار در میادین بالغ نفت و گاز، افزایش داده است

شرکت ملی نفت فلات قاره چین همچنین گفت که این شرکت با تکیه بر نوآوری های فناوری، تلاش های خود را برای ترویج اکتشاف و توسعه بسیار کارآمد برای تثبیت نفت و افزایش عرضه گاز، تقویت ذخایر قابل بازیافت اقتصادی و تسهیل تولید پایدار در میادین بالغ نفت و گاز، افزایش داده است. پروژه های جدید از جمله میدان نفتی Caofeidian ۶-۴، میدان نفتی Luda ۲۱-۲ و رشد تولید از میادین گازی غیرمتعارف خشکی از جمله این موادر هستند.

تسلط آنها بر فناوری اکتشاف نفت و گاز در چین نیز رو به افزایش بوده است که به اصلاح سیستم ها و مکانیسم های نفت و گاز آینده این کشور شتاب می بخشد. شرکت‌های بزرگ نفتی همچنین در حال افزایش هزینه‌های سرمایه‌ای در طول ۹ ماه هستند.

شرکت ملی نفت فلات قاره چین هزینه سرمایه خود را ۱۳.۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش داده و به حدود ۲۰.۹۴ میلیارد یوان رسیده که عمدتاً به دلیل افزایش حجم کار بوده است. این شرکت همچنین گزارش داد که کسب و کار اکتشاف و تولید، به سود عملیاتی ۵۸.۳۶۹ میلیارد یوان دست یافته که نسبت به سال قبل ۱۹۱.۸ درصد افزایش داشته است.

سه شرکت بزرگ نفت و گاز همچنین تمرکز خود را از انرژی سوخت های فسیلی به کسب و کار انرژی های جدید تغییر داده اند زیرا چین متعهد شده است تا سال ۲۰۶۰ به بی طرفی کربن و حداکثر انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ دست یابد

ساینوپک همچنین سیستم مدیریت سرمایه‌گذاری خود را با مجموع هزینه‌های سرمایه‌ای ۸۹.۷ میلیارد یوان در سه فصل اول سال جاری بهینه کرد و بخش اکتشاف و تولید آن ۳۸.۶ میلیارد یوان بود که عمدتاً برای ظرفیت‌ سازی میدان نفتی Shunbei و Weirong، Fuling و پروژه های گاز طبیعی سیچوان غربی بود.

سه شرکت بزرگ نفت و گاز همچنین تمرکز خود را از انرژی سوخت های فسیلی به کسب و کار انرژی های جدید تغییر داده اند زیرا چین متعهد شده است تا سال ۲۰۶۰ به بی طرفی کربن و حداکثر انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ دست یابد.

کد خبر: ۱۱۵٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha