۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
سازمان حمایت هنوز قیمت تخم مرغ بسته بندی را اعلام نکرده است
معاون سازمان صمت تهران:

سازمان حمایت هنوز قیمت تخم مرغ بسته بندی را اعلام نکرده است

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: انجمن‌ها حق قیمت گذاری ندارند و فقط باید قیمت پیشنهادی خود در خصوص تخم مرغ بسته بندی را به سازمان حمایت اعلام کنند.

به گزارش بازار، سعید محمدی پور درباره اینکه شرکت‌های بسته بندی تخم مرغ با چه مجوزی قیمت گذاری می‌کنند؟ افزود: هم اکنون قیمت مصوب تنظیم بازار برای شانه ۳۰ عددی تخم مرغ ۴۳ هزار تومان اعلام شده است، اما برخی شرکت‌های بسته بندی تخم مرغ در قالب بسته‌های ۲۰ عددی یا کمتر و با قیمت‌های متفاوت اقدام به عرضه تخم مرغ می‌کنند که هنوز این قیمت‌ها را سازمان حمایت از مصرف کنندگان تایید نکرده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا نوشتن واژه تنظیم بازار روی تخم مرغ‌های بسته بندی قانونی است؟ گفت: شرکت‌های بسته بندی تخم مرغ با این کار هم مردم و هم فروشگاه‌ها را به اشتباه می‌اندازند و به نوعی مرتکب تخلف شده اند و قرار نیست تخم مرغ بسته بندی ۲۰ عددی به قیمت ۴۳ هزار تومان به فروش برسد و این به هیچ وجه قیمت تنظیم بازار نیست.

محمدی پور گفت: تنها قیمت مصوب تنظیم بازار در خصوص تخم مرغ شانه‌ای ۴۳ هزار تومان به ازای ۳۰ عدد تخم مرغ است.

معاون سازمان صمت استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا انجمن‌های مربوطه اجازه قیمت گذاری تخم مرغ بسته بندی را دارند؟ گفت: انجمن‌ها به هیچ وجه این اجازه را ندارند و فقط باید قیمت پیشنهادی خود را به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان ارائه کنند تا این سازمان پس از حسابداری صنعتی این قیمت پیشنهادی را تایید یا رد کند.

محمدی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا تبانی صورت گرفته میان کارخانه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را در بحث قیمت گذاری تایید می‌کنید؟ افزود: پویش جدیدی در وزارت صمت در باره قیمت گذاری‌ها انجام می‌شود که به زودی به مردم اطلاع رسانی می‌شود و این که این سوال شما صحت دارد یا ندارد باید سازمان حمایت پاسخ دهد.

وی گفت: در هر حال اگر پویش مربوط به قیمت گذاری‌ها ابلاغ شود مشکلات موجود و سوء تفاهم‌هایی که در این خصوص است برطرف خواهد شد.

معاون سازمان صمت استان تهران افزود:البته ما در بررسی هایمان در خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای به سود نهایی یا مارجین غیرمتعارفی از تولیدکنندگان به توزیع کنندگان رسیدیم و برخوردهایی هم صورت گرفت.

محمدی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تخفیف‌های ده‌ها درصدی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای چقدر مبنای قانونی دارد؟ گفت: قطعا وقتی ما با تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی مواجه می‌شویم این سوال مطرح می‌شود که چقدر تولیدکننده برای فروشنده سود نهایی در نظر گرفته است که بخواهد ۴۰ درصد آن را چشم پوشی کند چرا که سود میان کارخانه تا توزیع کننده عدد مشخصی است و نمی‌تواند ۳۰ تا ۴۰ درصد باشد.

کد خبر: ۱۱۵٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha