۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
مطالبات کارگری استان سمنان از رئیس جمهور ایران اسلامی
در بیانیه ای تاکید شد؛

مطالبات کارگری استان سمنان از رئیس جمهور ایران اسلامی

سمنان- خانه کارگر استان سمنان با صدور بیانیه ای در آستانه سفر رئیس جمهور به استان بر ضرورت پیگیری مطالبات کارگری تاکید و خواستار توجه بیشتر به معیشت کارگران و مشکلات اقتصادی آنان شد.

به گزارش بازار، خانه کارگر استان سمنان با صدور بیانیه ای در آستانه سفر رئیس جمهور اسلامی ایران تاکید کرد:  ما جامعه کارگری در کنار مردم، سخت‌کوش و شریف استان ممتاز سمنان، خدا را بسیار شاکر هستیم که در آستانه پانزدهمین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان  پذیرای رئیس‌جمهوری اسلامی و هیئت همراه خواهیم بود با این امید که این سفر، نقطه عطفی در روند توسعه پایدار و همه‌جانبه استان عزیزمان و گام بلندی در پیشبرد اهداف متعالی نظام باشد.

در این بیانیه در خصوص درخواست های جامعه کارگری آمده است:   ایران روزهای سختی را پشت سر گذاشته است؛ گسترش فقر، بیکاری، رکود و تورم در کنار تحریم و شیوع ویروس کرونا به این سختی‌ها دامن زده است  اگرچه فقر همه مردم و طبقات اجتماعی را آزرده ولی شاید کارگران روزهای تلخ‌تری را سپری کرده باشند کارگران همواره مشکلات و زندگی سخت تر از سایر اقشار جامعه را تجربه می کنند شاید دلیل آن این باشد که  رسیدگی به حق و حقوق کارگران همواره سخت و دشوار بوده است.

در ادامه این بیانیه می خوانیم: اگر تأمین رفاه و امنیت شغلی، حفظ استقلال سازمان تامین اجتماعی و اجرای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور به عنوان مهم‌ترین خواسته‌های جامعه کارگری یاد کنیم این مسائل همواره دغدغه جامعه کارگری بوده است. از سال۷۳ و بعد از رای دیوان عدالت اداری و صدور دادنامه‌ی ۱۷۹ دیوان، قراردادهای موقت رواج پیدا کرد و در کارهای با ماهیت مستمر نیز قرادادهای موقت بسته شد به طوری که امروزه بسیاری از کارگران فاقد امنیت شغلی هستند لذا از ریاست محترم جمهور  در خواست داریم در بحث تبصره دو ماده هفت کار و لغو دادنامه‌ی ۱۷۹ دیوان عدالت اداری ما را یاری کنند تا بتوانیم امنیت شغلی  را به کارگران برگردانیم چرا که  بحث امنیت شغلی موضوع بسیار مهمی است و به امنیت معیشتی گره خورده است.

در بیانیه خانه کارگر همچنین تاکید کشده است:  کارگری که با قرارداد کوتاه مدت در کارهای مستمر کار می‌کند، نمی‌تواند برای آینده‌ی زندگی خود برنامه‌ای داشته باشد. کارگران هم از عدم امنیت شغلی و هم از عدم توازن بین کار و دستمزدشان رنج می‌برند  کارگر قراداد موقت شهامتِ دفاع از حق و حقوق خود را ندارد. اگر نمایندگان جامعه‌ی کارگری در کارگاه‌های بزرگ بخواهند از حقوق کارگر دفاع کنند تهدید و حتی بعضا اخراج می‌شوند. بنابراین تشکل‌های کارگری و نمایندگان جامعه کارگری و هیئت‌های حل اختلاف  ضعیف می‌شوند و نمی‌توانند به درستی از حقوق کارگران دفاع کنند لذا از جنابعالی در خواست داریم فکری به حال این معضلات کنید.

خانه کارگر در انتهای این بیانیه آورده است:  این روزها حال مردم بویژه کارگران اصلا خوب نیست؛ باید اقدامات عاجلی صورت گیرد ما خواستار حل مطالبات اقشار آسیب پذیر جامعه علی الخصوص جامعه ی کارگری  هستیم از خداوند متعالی برای شما و کابینه دولت سیزدهم در این  مسیر دشوار موفقیت و بهروزی مسئلت می کنیم.

کد خبر: ۱۱۵٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha