۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
۳۰ درصد روغن زیتون کشور در طارم تولید می‌شود
رئیس شورای ملی زیتون:

۳۰ درصد روغن زیتون کشور در طارم تولید می‌شود

زنجان- عباسی، رئیس شورای ملی زیتون با بیان اینکه ۴۰ درصد از زیتون ایران در طارم زنجان تولید می‌شود، گفت:۳۰ درصد روغن زیتون کشور در این شهرستان تولید می شود.

مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۴۰ درصد از زیتون ایران در طارم زنجان تولید می شود،گفت: مصوب شده که زیتون طارم به صورت مستقیم وارد بازار شده و به عنوان برندینگ استان به کشور معرفی شود ولی این مهم تاکنون محقق نشده است. 

وی با بیان اینکه در کیلومتر ۲۲ زنجان به سمت تهران بزرگترین مجتمع خاورمیانه در حال ساخت است، اظهار کرد: اتمام ساخت این مجتمع فروش زیتون به صورت مستقیم به مصرف کننده را فراهم می‌کند و در این میان در بخش های مختلف از سایر دستگاه‌های اجرایی درخواست می شود سایر لوکیشن ها برای این محصول را معرفی کنند و با تشکل‌های مختلف استان همکاری کنند. 

رئیس شورای ملی زیتون به کاهش تولید زیتون در سالجاری اشاره کرد و ابراز داشت: تغییر اقلیم و آب و هوا، و سوء مدیریت باعث کاهش تولید زیتون در استان شده است.

عباسی با بیان اینکه ۲۱ هزار هکتار باغ زیتون در شهرستان طارم وجود دارد، تاکید کرد: ۳۰ درصد روغن زیتون کشور در شهرستان طارم تولید می شود.

رئیس شورای ملی زیتون با بیان اینکه باید فروش مستقیم زیتون در شهرستان طارم تسهیل شود، یادآور شد: در سطح سیاست‌های کلان در خصوص صنعت زیتون اعم از تولید نهال، باغبانی، باغداری و فرآوری این محصول تمهیدات و سیاسیت های کلان مد نظر قرار گیرد و باغداران حمایت شوند.

کد خبر: ۱۱۵٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha