۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
اجرای ۶۳پروژه در بافت های فرسوده کردستان/جمع آوری شبکه فاضلاب در اولویت است
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

اجرای ۶۳پروژه در بافت های فرسوده کردستان/جمع آوری شبکه فاضلاب در اولویت است

سنندج – معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان از تداوم فعالیت در بافت های فرسوده خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۳ پروژه در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی استان فعال است.

مصطفی رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به فعالیت ها و برنامه های راه و شهرسازی کردستان در راستای احیاء بافت های فرسوده، اظهار کرد: در حال حاضر و در شهرستان های مختلف ۶۳ پروژه در بخش های مختلف برای نوسازی بافت های فرسوده در دست اجراست.

وی ادامه داد: براساس آخرین مطالعات در کمیسیون ماده پنج، در هفت شهر اصلی استان کردستان که جمعیت آنها بالغ بر ۵۰ هزار نفر است در مجموع چهار هزار و  ۷۲۷ هکتار بافت ناکارآمد شهری در پنج پهنه شناسایی شده است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به وضعیت بافت های فرسوده شناسایی شده در این پنج شهر استان، گفت: این بافت شامل سکونت گاه های غیر رسمی، بافت فرسوده، بافت تاریخی، بافت با پیشینه روستایی و بافت ناسازگار شهری است که ظرفیت های خوبی را برای توسعه مراکز شهری استان کردستان فراهم می کند.

وی به فعالیت های صورت گرفته در راستای نوسازی این بافت های فرسوده اشاره کرد و افزود: در سطح شهرهای استان کردستان در مجموع ۶۳ پروژه بازآفرینی شامل ۵۸ پروژه ملی و پنج پروژه استانی با مبلغ اعتباری نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان تعریف شده است.

رضایی به اقدامات صورت گرفته در راستای بهره برداری از این پروژه ها اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۲۷ پروژه از مجموع پروژه های عمرانی و خدماتی تعریف شده به بهره برداری رسیده است که از میان آنها می توان به پروژه های ساخت مدرسه، بهسازی معابر، پارک، پیاده راه و سایر کاربری های مورد نیاز خدمات شهری اشاره کرد.

وی یکی از محوری ترین پروژه های نوسازی بافت های فرسوده در شهرهای استان کردستان را ساماندهی شبکه فاضلاب عنوان کرد و گفت: از جمله مهم ترین آنها اجرای شبکه فاضلاب در محلات مورد هدف بازآفرینی به خوبی اجرایی شده است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به میانگین ۶۰ درصدی پیشرفت پروژه های بازآفرینی استان، بیان کرد: انتظار می رود که با تامین اعتبار و منابع مالی لازم شاهد بهره برداری و بهره مندی ساکنین محلات ناکارآمد شهرهای استان از مزایای اجرای این پروژه ها باشیم.

بخش زیادی از جمعیت ساکن در شهرهای استان کردستان در مناطق بافت فرسوده و حاشیه شهرها ساکن شده اند و متاسفانه این جمعیت زیاد نیز از حداقل امکانات خدماتی و رفاهی بی بهره هستند.

کد خبر: ۱۱۵٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha