۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
چهارمحال و بختیاری روی ریل پیشرفت| یک گام تا تکمیل زنجیره فولاد
بازار گزارش می دهد؛

چهارمحال و بختیاری روی ریل پیشرفت| یک گام تا تکمیل زنجیره فولاد

شهرکرد- فولاد سفیددشت بزرگترین واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری است که پس از بهره برداری از واحدهای مختلف آن در یک قدمی تکمیل شدن کامل قرار گرفته است.

بازار؛ گروه استان ها: شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری بزرگترین واحد صنعتی استان چهارمحال و بختیاری و یکی از طرح های هفت گانه فولاد کشور است که در جاده ارتباطی سفید دشت - فرخ شهر واقع شده است.

عملیات اجرایی طرح مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در تیرماه ۱۳۸۶ آغاز شده است که بخش های مختلفی از آن به بهره برداری رسیده است و تنها واحد فولادسازی و ریخته گری آن نیمه تمام مانده است که در حال تکمیل و تجهیز است.

در حال حاضر واحد فولادسازی و ریخته گری این واحد صنعتی به پیشرفت ۸۸ درصدی رسیده است و این کارخانه صنعتی در یک قدمی تکمیل کامل قرار گرفته است.

واحد فولادسازی و ریخته گری فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۸ درصد در حال ساخت است

مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در تیرماه ۱۳۸۶ آغاز شد و در آذرماه ۱۳۹۳ با مشارکت ۶۵ درصدی شرکت فولاد مبارکه و ۳۵ درصدی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری تأسیس شد.

محمود ارباب زاده گفت: واحد احیای مستقیم شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری در آبان ماه سال ۹۵ به بهرداری رسیده است و تاکنون بخش قابل توجهی از آهن اسفنجی مورد نیاز کشور را تولید کرده است.

چهارمحال و بختیاری روی ریل پیشرفت| یک گام تا تکمیل زنجیره فولاد

مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این واحد صنعتی دارای دو سهام دار عمده فولاد مبارکه با ۶۵ درصد و سازمان ایمیدرو با ۳۵ درصد است که ورود این دو سرمایه گذار نقش مهمی در تسریع این پروژه در استان چهارمحال و بختیاری داشت.

وی تاکید کرد: واحد فولادسازی و ریخته گری فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۸ درصد در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برنامه ریزی ما این است که واحد فولادسازی و ریخته گری فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری تا پایان سال تکمیل شود و تحقق این مهم موجب تکمیل زنجیره تولید فولاد در این استان می شود.

۳۱۵  هزار تن آهن اسفنجی در چهارمحال و بختیاری تولید شد
وی ادامه داد: در حال حاضر تولید آهن اسفنجی در این واحد صنعتی رشد ۲۱ درصدی داشته است و تولید آهن سال به سال در این واحد صنعتی افزایش می یابد.

وی گفت: بیش از ۳۱۵  هزار تن آهن اسفنجی طی چهار ماه گذشته در این واحد صنعتی تولید شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تامین آب مورد نیاز این واحد صنعتی اظهار داشت: در حال حاضر تقریبا تمام آب مورد نیاز واحد احیای مستقیم از منبع پساب تصفیه شده شهر بروجن تامین می شود.

شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری بزرگترین واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری و نخستین پروژه فولاد سازی در چهارمحال و بختیاری است که نقش مهمی در توسعه استان چهارمحال و بختیاری داشته است

 رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری در خصوص شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری به خبرنگار بازار گفت: شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری بزرگترین واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری و نخستین پروژه فولاد سازی در چهارمحال و بختیاری است که نقش مهمی در توسعه استان داشته است.

سجاد رستمی بیان کرد: افزایش اشتغال در بخش صنعت از مهمترین برکات این واحد صنعتی به شمار می رود.

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: توسعه واحدهای جانبی در اطراف شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری زمینه ساز توسعه منطقه و رفع بیکاری از منطقه است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از طرح فولادسازی مجتمع فولاد سفیددشت و تکمیل زنجیره تولید فولاد، سالانه بیش از یک میلیون تن آهن اسفنجی در این شرکت تولید می‌شود.

چهارمحال و بختیاری روی ریل پیشرفت| یک گام تا تکمیل زنجیره فولاد

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل طرح فولادسازی مجتمع فولاد سفیددشت در چهارمحال و بختیاری زمینه ساز توسعه و رفع محرومیت از این استان است.

مجتمع فولاد سفیددشت درچهارمحال و بختیاری یک ظرفیت ارزشمند برای استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که باید از این ظرفیت در مسیر توسعه دیگر کسب و کارها بهره گیری کرد

کارشناس ارشد کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری در خصوص ظرفیت های ایجاد اشتغال مجتمع فولاد سفید دشت در چهارمحال و بختیاری به خبرنگار بازار گفت: مجتمع فولاد سفیددشت درچهارمحال و بختیاری یک ظرفیت ارزشمند برای استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که باید از این ظرفیت در مسیر توسعه دیگر کسب و کارها بهره گیری کرد.

جلال موسوی بیان کرد: فعال کردن شرکت های حمل و نقل، شرکت های تامین آهن های ضایعاتی، واحدهای تامین غذا و... از مهمترین ظرفیت هایی است که می تواند در مسیر تامین نیازهای این شرکت بزرگ در استان انجام شود و موجب اشتغال قابل توجهی در استان شود.

وی تاکید کرد: توسعه استراحتگاه های بین راهی و فراهم آوردن مکان های اقامتی برای رانندگان نیز در مسیر ارتباطی این واحد صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد که این مهم می تواند اشتغال قابل توجهی ایجاد کند.

تکمیل طرح فولادسازی مجتمع فولاد سفید دشت در چهارمحال و بختیاری و تکمیل کامل این طرح صنعتی، چهارمحال و بختیاری را در مسیر جدید توسعه قرار می دهد که باید از این ظرفیت در مسیر توسعه استان بهره گیری کامل کرد.

کد خبر: ۱۱۵٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha