۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
ساخت سد «خرمرود» تویسرکان ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان:

ساخت سد «خرمرود» تویسرکان ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

همدان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: پیشرفت فیزیکی سد «خرمرود» تویسرکان ۴۶ درصد بوده و تملک و کارهای کارشناسی آن در حال انجام است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده با بیان اینکه حجم بدنه سد خرمرود در شهرستان تویسرکان ۲.۲ میلیون مترمکعب و ارتفاع از پی ۵۱ متر و ارتفاع از کف آن برابر ۴۶ متر است، مطرح کرد: طول تاج این سد برابر ۷۱۰ متر و عرض در پی آن برابر ۳۰۲ متر است.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ هزار متر از خاکبرداری و سنگ برداری بدنه سد انجام شده است، عنوان کرد: حجم این عملیات ۹۵۰ هزار مترمکعب است.

ستوده ادامه داد: ۶۳۰ هزار مترمکعب از حجم خاکریزی بدنه نیز انجام شده است یعنی حدود ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار مترمکعب از خاکریزی باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه هم اکنون از مجموع بتن ریزی که بالغ بر ۳۱ هزار متر مکعب است، ۲۲ هزار مترمکعب آن انجام پذیرفته است، اظهار کرد: اقدامات در پروژه سد خرمرود تویسرکان در حال پیش روی است.

وی با بیان اینکه این پروژه با استفاده از مجوز ماده ۵۶ و از طریق سرمایه‌گذاری در حال انجام است در حدود ۲۲ میلیارد تومان آورده مالی پیمانکار در این پروژه بوده، گفت: صورت وضعیت مربوطه تا پایان شهریورماه تقریباً ۴۴ میلیارد تومان است.

ستوده با بیان اینکه مجموع اعتبار هزینه شده تا پایان شهریورماه در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: مجموع سرمایه گذاری این سد با احتساب اصل و سود آن برابر ۵۲۷ میلیارد تومان است و پیش بینی می شود در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تا سقف ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان عنوان کرد: هم اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه برابر ۴۶ درصد بوده و بحث تملک و کارهای کارشناسی آن در حال انجام است.

کد خبر: ۱۱۵٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha