۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
۳۴۰ واحد صنفی متخلف در آذربایجان غربی پلمب شدند
معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی:

۳۴۰ واحد صنفی متخلف در آذربایجان غربی پلمب شدند

ارومیه - معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از پلمب بیش از ۳۴۰ واحد صنفی متخلف با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی مصطفوی قبل از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در محل استانداری آذربایجان غربی گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی اصناف غیرضرور در استان به جد اجرایی می شود که در اولین روز از اجرای این طرح بیش از ۳۴۰ واحد صنفی متخلف پلمب شدند. 

وی همچنین از اعمال کنترل ویژه در مبادی ورودی و خروجی استان خبر داد و گفت: در نخستین روز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، ۱۵ خودرو متخلف توقیف شده و ۱۳ خودرو نیز پنج میلیون ریال جریمه شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی همچنین از استقرار تیم های ویژه برای کنترل تردد در ۸۰ نقطه از سطح استان خبر داد و گفت: از مردم می خواهیم در خانه مانده و مانع شیوع بیشتر این بیماری شوند. 

اعلام اخطارهای لازم به واحدهای صنفی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با عنایت به مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا و در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور مقابله با شیوع این بیماری، تمامی واحدهای صنفی به استثنای واحدهای صنفی که از سوی ستاد مدیریت بیماری کرونای استان اجازه فعالیت داشته باشند، تا تاریخ ۲۰ فروردین تعطیل خواهند بود.

محمد دهقان ادامه داد: تعدادی از واحدهای صنفی که ادامه فعالیت آن‌ها ضروری بوده و ارائه خدماتشان برای مردم لازم است همانند نانوایی ها، فروشگاه های مواد غذایی و سوپرمارکت ها، واحدهای میوه فروشی و سبزی فروشی، واحدهای عرضه کننده مواد بهداشتی و اقلام یکبار مصرف و فروشندگان لوازم بهداشتی با صلاح دید و تصمیم ستاد مدیریت بیماری کرونا فعال خواهند بود.

وی افزود: واحدهای صنفی و خدماتی که فعالیت آنها قبلاً بصورت کشیکی از سوی اتحادیه های مربوطه مشخص شده است همچون فروشندگان لوازم یدکی و ادوات کشاورزی، فروشندگان سموم کشاورزی، بذر فروشی، عمده فروشی حبوبات و غلات، گیاهان داروئی، خوراک دام و طیور، تعمیرات خوردویی شامل صافکاری و نقاشی، مکانیکی، باتری سازی و امثال آن، فروشندگان لوازم یدکی خودرو، لاستیک فروشی و پنچرگیری ،تعمیر لوازم خانگی، تعمیر و فروش موبایل و غیره صرفاً با مجوز کتبی اتحادیه مربوطه تعیین و فعالیت خواهند کرد.

دهقان با بیان اینکه بدیهی است عواقب هر گونه عدم رعایت موارد فوق بر عهده متصدیان واحدهای صنفی مربوطه است، گفت: با متخلفان برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

کد خبر: ۱۱٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha