۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
۲۰۲ هزار تن نهاده دولتی بین دامداران قزوین توزیع شد
رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

۲۰۲ هزار تن نهاده دولتی بین دامداران قزوین توزیع شد

قزوین- رئیس  سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۲۰۲ هزار تن نهاده با نرخ مصوب دولتی بین فعالان صنعت دام و طیور استان توزیع شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه در نشست کمیته نظارت بر فرآیند عرضه و توزیع مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی در استان قزوین اظهار داشت: درصد خطای توزیع نهاده در استان بسیار پایین است که این موضوع مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: برای توزیع نهاده ها با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان سازوکاری تعریف شده که دو سال است با آن اقدام کرده و سامانه ای به نام بازارگاه تمام گاوداری ها و مرغداری ها را پوشش می دهد و جهاد کشاورزی تنها وظیفه ارزیابی و نظارت دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تا سال گذشته ۸۵ هزار راس دام سنگین برای استان قزوین در سامانه نهاده ها ثبت شده بود که به آن اعتراض داشتیم و مسئولان مرکز را قانع کردیم که تعداد دام سنگین ما بیش از این است و تعهد داده ایم که ۱۳۵ هزار راس را ثبت و ضبط کرده و میزان ورودی نهاده به استان قزوین را افزایش داده ایم.

خمسه اضافه کرد: امسال با توجه به خشکسالی برای تامین نهاده های دامداری های سنتی با چالش روبه رو هستیم.

وی اظهار داشت: البته در این خصوص موفق شدیم قزوین را جزو استان های با بحران خشکسالی معرفی کرده و مقدار قابل توجه نهاده های خامی تامین کنیم با این وجود در این خصوص نیازمند تخصیص نهاده بیشتر هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین جزو استان هایی است که در زمینه توزیع نهاده به خوبی وارد عمل شده و توزیع نهاده را از انحصاری بودن درآورده و اتحادیه خوراک دام برای حمایت از دامداران سنتی شکل گرفته است.

کد خبر: ۱۱۵٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha