۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
بورس، نیازمند ابزارهای جدید معاملاتی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

بورس، نیازمند ابزارهای جدید معاملاتی

کدیور، کارشناس بازار سرمایه گفت: در زمان ریزش بازار سرمایه، نهاد ناظر باید از ابزارهای جدید و کنترل هیجان بازار، چون اختیار معامله استفاده کند تا بازار کنترل شود.

به گزارش بازار، علیرضا کدیور درباره روند بازار سرمایه در طی یک سال اخیر افزود:در یک سال اخیر، اصلی‌ترین دلیل افت بازار سرمایه، رفتارهای هیجانی سرمایه گذاران حقیقی بود. سرمایه گذاران در اوایل سال گذشته با رفتار هیجانی و هجوم نقدینگی وارد بازار و امروز نیز با خروج منابع مالی باعث افت بازار سرمایه شدند.

وی ادامه داد: نبود واکنش متناسب نهاد ناظر در زمان ریزش بازار، سبب افت‌های پی در پی بازار شد.

کدیور گفت: نهاد ناظر باید در زمان ریزش بتواند از ابزارهای کنترل هیجان در بازار استفاده کند بطور مثل باید از ابزارهایی، چون اختیار معامله و سایر ابزارهای مالی در بازار استفاده کند تا بازار کنترل شود.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: دو صندوق توسعه و تثبیت بازار نیز در یکسال اخیر به وظیفه خود عمل نکردند و در زمان ریزش در بازار حضور نداشتند تا صف‌های خرید را جمع آوری کنند، زیرا در زمان ریزش، بازار دچار ترس و هیجان غیر منطقی می‌شود.

وی افزود: فروش اوراق بدهی از طرف دولت برای جبران کسری بودجه و سیاست‌های دولت و بانک مرکزی درباره ارز از دیگر عواملی تاثیر گذار در افت شاخص کل طی یکسال اخیر بوده است.

کد خبر: ۱۱۵٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha