۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
ترس سهامداران حقیقی عامل منفی شدن بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

ترس سهامداران حقیقی عامل منفی شدن بازار سرمایه

میرزایی، کارشناس بازار سرمایه گفت: ترس سهامداران حقیقی از آب شدن سرمایه‌شان یکی از بزرگترین عوامل در ریزش شاخص کل بورس است.

به گزارش بازار، نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه گفت: در ابتدای هفته بازار سرمایه حمایت مستحکم خود از کانال یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحدی را از دست داد و تعداد بسیاری از نمادها در صف فروش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: افت شاخص در حالی رخ داد که بسیاری از سهامداران می‌دانند قیمت سهام به ارزندگی رسیده است و شرکت‌ها گزارش‌های ۶ ماه خوبی را در کدال منتشر کردند.

میرزایی گفت: دلایل ریزش‌های اوایل هفته بازار سرمایه، بنیادی نبود و بیشتر بدلیل ترس دسته جمعی سهامداران حقیقی در بازار بود. اگر چه سهامداران معتقد هستند که قیمت سهام‌ها به ارزندگی رسیده است، اما ترس آب شدن سرمایه باعث می‌شود تا در شرایط منفی اقدام به فروش سهام کنند.

وی افزود: از عواملی که باعث ریزش در بازار سرمایه شد می‌توان به چشم اندازی که سهامداران به نرخ ارز دارند اشاره کرد.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به اینکه نرخ دلار نیمایی باثبات است و نرخ کامودیتی‌ها (مواد اولیه صنایع) در بازارهای جهانی مطلوب است و در شرایط حاضر رکورد ۱۰ سال اخیر را شکست، می‌توان خوش‌بین بود که برآیند این عوامل باعث شود در ۶ ماه دوم سال گزارش شرکت‌های بورسی مطلوبتر از ۶ ماه نخست امسال باشد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه دلایل ریزش بورس در ابتدای هفته قوی نبود در هفته‌های پیش رو شاهد بهبود بازار و رسیدن ثبات به بازار سرمایه خواهیم بود.

کد خبر: ۱۱۵٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha