۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
۹۰ درصد دامداران مازندران سنتی و گوسفندار هستند
رئیس اتحادیه صنعت دامپروری مازندران:

۹۰ درصد دامداران مازندران سنتی و گوسفندار هستند

ساری- ولی زاده، رئیس اتحادیه صنعت دامپروری مازندران با بیان اینکه ۹۰ درصد دامداران استان گوسفنددار هستند، تامین نهاده ها و علوفه را دغدغه آنان بیان کرد.

الهیار ولی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار درباره مشکلات موجود در نهاده های دام در استان، کمبود و توزیع نامناسب را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: مسائل موجود در صنعت دامپروری استان ویژه و قابل توجه است.

وی با اظهار اینکه در استان های دیگر نظیر گلستان به دلیل وجود زمین های فراوان برای تامین علوفه، علوفه دام های سنگین از طریق بازارگاه ساماندهی شدند، افزود: در مازندران به دلیل شرایط موجود، بیش از ۹۰ درصد دامداران گوسفنددار هستند و تامین علوفه از جمله مشکلات است.

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری مازندران ادامه داد: تصرف مراتع و تبدیل اراضی کشاورزی به باغات مشکلات دامداران را برای تامین علوفه سخت کرده است و نیاز دامداران به علوفه های دانه ای رشد یافته است.

ولی زاده یادآور شد: تصمیمات متمرکز در کشور نیز مشکلات را افزون کرده است و در حال حاضر علوفه و نهاده به مرغداران داده می شود و باید دامدارانی که تولیدشان به مصارف عمومی می رسد از نهاده های دولتی بهره مند شوند.

وی یادآور شد: دولت برای عام مردم یارانه می دهد اما اکنون کسانی که چند راس دام دارد از آن بهره مند می شود درحالی که باید دامداران صنعتی و بزرگ به صورت مستقیم نسبت به خرید نهاده ها از بازارگاه اقدام کنند.

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری مازندران تصریح کرد: اگر مشکلات فراروی صنعت دامداری حل نشود تولید دام سبک و سنتی با چالش روبرو می شود.

کد خبر: ۱۱۵٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha