۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
نیروگاه بزرگ خورشیدی در نی ریز فارس به بهره برداری رسید
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق فارس:

نیروگاه بزرگ خورشیدی در نی ریز فارس به بهره برداری رسید

شیراز - مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: نیروگاه خورشیدی با قدرت ۵۰۰ کیلووات در شهرک صنعتی غدیر شهرستان نی‌ریز از توابع استان فارس آغاز به کار کرد.

به گزارش بازار، اسماعیل خاتمی با بیان اینکه نیروگاه بزرگ خورشیدی در نی ریز فارس به بهره برداری رسید، افزود: این نیروگاه در زمینی به مساحت یک هکتار، طی مدت دو سال و توسط بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال، احداث شده است.

وی ضمن بیان اینکه با تولید حدود یک گیگاوات ساعت انرژی برق، می‌توان از انتشار حدود ۵۰۰ تن گاز گلخانه‌ای در هر سال جلوگیری کرد، گفت: فارس به دلیل دارا بودن شرایط جغرافیایی منحصر بفرد، برخورداری از شدت و زاویه تابش مناسب، جزو مناطق مستعد برای استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی است.

خاتمی خاطرنشان کرد: متوسط میزان تابش انرژی خورشید در این استان بین دو هزار تا دو هزار و ۲۰۰ کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال بوده و این میزان تابش، عددی مناسب برای نیروگاه‌های خورشیدی است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق فارس با اشاره به حمایت وزارت نیرو و شرکت توزیع برق استان فارس از سرمایه گذاران بخش خصوصی در احداث نیروگاه های خورشیدی، گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون حدود ۷۳۵ سامانه خورشیدی ویژه مشترکان با توان تولیدی چهار هزار و ۴۷۲ کیلووات با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۶۶ هزار و ۷۵۰میلیون ریال توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.

خاتمی گفت: برق تولیدی این نیروگاه‌ها از طریق سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر به صورت تضمینی خریداری و هر دو ماه به حساب سرمایه گذاران واریز می‌شود که در این خصوص شهرستان‌های فسا با ۸۷، جهرم با ۸۲ و نی ریز با ۶۹ سامانه بیشترین تعداد نیروگاه های خورشیدی نصب شده در فارس را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در توزیع نیروی برق فارس اقدامات اجرایی شده در زمینه بهره‌گیری از خورشید در تولید انرژی برق در فارس را مناسب ارزیابی و اضافه کرد: با ارایه برنامه های تبلیغاتی و معرفی فواید و سوددهی نیروگاه‌های خورشیدی همچنین انعقاد تفاهم نامه همکاری با یکی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، درآینده شاهد افزایش تعداد سرمایه گذاران در این حوزه خواهیم بود.

کد خبر: ۱۱۵٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha