۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
خبر فوری: تلویزیون های جدید سری ۲۰۲۱ سونی رسید!

خبر فوری: تلویزیون های جدید سری ۲۰۲۱ سونی رسید!

برای علاقه مندان به بازار تکنولوژی همیشه سال جدید میلادی پر از اخبار خوب و هیجان انگیز است. گوشی های موبایل جدید، لپ تاپ های جدید، کنسول بازی جدید و نهایتا تلویزیون های جدید.

به گزارش بازار، برای علاقه مندان به بازار تکنولوژی همیشه سال جدید میلادی پر از اخبار خوب و هیجان انگیز است. گوشی های موبایل جدید، لپ تاپ های جدید، کنسول بازی جدید و نهایتا تلویزیون های جدید. طرفداران لوازم صوتی و تصویری سونی از همه بیشتر، به دنبال تلویزیون ۲۰۲۱ سونی بودند. چرا که بسیاری از این افراد با خرید یکی از کنسول های نسل نهمی مانند پلی استیشن ۵، به دنبال معرفی جدیدترین تلویزیون های سونی برای استفاده حداکثری از کیفیت و امکانات پلی استیشن ۵ خود بودند.

از کجا تلویزیون های جدید سری ۲۰۲۱ سونی را تشخیص دهیم؟

برند سونی همانند سایر شرکت ها، محصولات خود را با کد اختصاصی همان سال، از سال های دیگر متمایز می کند. برای اینکه بدانید اعداد و حروف در تلویزیون های سونی به چه معناست به شکل زیر دقت کنید.

خبر فوری: تلویزیون های جدید سری ۲۰۲۱ سونی رسید!

- اندازه اینچ تصویر: عددی که در این قسمت می بینید مربوط به اندازه و اینچ تصویر تلویزیون سونی مورد نظر شماست.

- کلاس ساخت: این حروف در تلویزیون های سونی به معنای کلاس و طبقه ساخت است. برای مثال حرف R جزو کلاس اولیه و ابتدایی، حرف W جزو کلاس میانی، حرف S و X جزو کلاس های برتر، حرف A جزو کلاس OLED سونی و نهایتا حرف Z در تلویزیون های ۲۰۱۷ به بعد سونی به معنای تلویزیون های با کیفیت ۸K هستند.

- سری ساخت: تلویزیون های سونی هرکدام دارای سری های ساخت متفاوتی هستند. این تفاوت سری ها، طبیعتا تفاوت در قابلیت ها و امکانات هرکدام از آنها را نشان می دهد. برند سونی دارای سری ساخت های ۷۰، ۷۵، ۸۰، ۸۵، ۹۰ و ۹۵ است.

- سال ساخت: در آخرین حرف هرکدام از شماره مدل تلویزیون سونی، نشانگر سال ساخت آن تلویزیون است. برای مثال حرف A برای سال ۲۰۱۳، حرف B برای سال ۲۰۱۴، حرف C برای سال ۲۰۱۵، حرف D برای سال ۲۰۱۶، حرف E برای سال ۲۰۱۷، حرف F برای سال ۲۰۱۸، حرف G برای سال ۲۰۱۹، حرف H برای سال ۲۰۲۰  و در نهایت حرف J برای سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

بنابراین برای اینکه مطمئن باشید که تلویزیون مورد نظر شما برای سال ۲۰۲۱ هست باید آخرین حرف مدل آن J باشد.

تلویزیون های ۲۰۲۱ سونی چه مشخصات و ویژگی هایی دارند؟

خبر فوری: تلویزیون های جدید سری ۲۰۲۱ سونی رسید!

اما چرا خرید تلویزیون ۲۰۲۱ سونی بسیار مهم است؟ چرا دوستداران بازی های ویدئویی به دنبال نمایندگی مطمئنی هستند تا بدون دردسر یکی از تلویزیون های سری جدید سونی را خریداری کنند؟ در جواب این سوال باید گفت که سونی در تلویزیون های ۲۰۲۱ خود حداکثر فناوری و تکنولوژی را به کار برده است. برای مثال تلویزیون سونی مدل X۹۵J از سایت reddot برنده "بهترین بهترین ها" و از CES® جایزه نوآوری در سال ۲۰۲۱ را از آن خود کرده است. نکته مهم دیگر بیشترین تطابق با کنسول نسل نهمی مانند پلی استیشن ۵ است. پشتیبانی از HDMI ۲.۱  که این قابلیت را به کاربران می دهد تا با فریم ریت ۱۲۰ هرتز نهایت لذت از بازی ها را ببرند. این نرخ بالا از هرتز باعث می شود تا در زمان دیدن صحنه های فیلم و بازی های ویدئویی که جزئیات در حال نمایش، به سرعت در حال تغییر و جابه جایی هستند، حرکتی روان و بدون تاری دید را به نمایش بگذارند.

تکنولوژی و امکانات تلوزیون های سری جدید سونی

دلیل دیگری که تلویزیون ۲۰۲۱ سونی را از مدل های سال قبلی متمایز می کند، استفاده از پردازنده (Cognitive Processor XR) با قابلیت هوش مصنوعی است. این پردازنده قادر است تا همانند مغز انسان جزئیات، رنگ ها و کنتراست را در لحظه تحلیل کرده و بهترین تصویر را پخش کند. البته استفاده از این پردازنده و سایر فناوری و تکنولوژی های برتر و به روز باعث شده تا مقداری قیمت ال ای دی سونی محصول ۲۰۲۱ با محصولات سال قبل کمی متفاوت باشد؛ اما این تفاوت قیمتی آنجایی مقرون به صرفه به نظر می رسد که کیفیت تصویر و سایر امکانات ارائه شده در تلویزیون ۲۰۲۱ سونی از سایر رقبا و تلویزیون های هم رده خود بالاتر است. همچنین در تکنولوژی و فناوری های استفاده شده در سال ۲۰۲۱ مانند Live Colour، TRILUMINOS PRO™، XR Smoothing  و Object-based HDR Remaster شاهد بهبود و پیشرفت بیشتر نسبت به مدل های سال قبل هستیم.

خبر فوری: تلویزیون های جدید سری ۲۰۲۱ سونی رسید!

کیفیت تصاویر فقط جنبه برتری تلویزیون ۲۰۲۱ سونی نیست. برند سونی در تلویزیون های تولیدی امسال خود، از کیفیت صدای بالا نیز برخوردار است. برند سونی در برخی از مدل های ۲۰۲۱ خود مانند X۹۵J از ۵ بلندگوی ۱۰ واتی استفاده کرده که بیش از ۲ برابر نسبت به مدل های قبلی می تواند تولید صدا کند. همچنین نوع اسپیکرهای تلویزیون Bass Reflex و X-Balanced بوده که جزو بهترین اسپیکرهای به کار رفته در تلویزیون هستند. این بلندگوها به طور حرفه‌ای روی بدنه‌ تلویزیون طراحی شده‌اند و صدا را به طور واضح در اطراف هدایت و پخش می‌کنند.

خرید از نمایندگی تلویزیون سونی

تمامی خصوصیات و ویژگی های اشاره شده در مورد تلویزیون های ۲۰۲۱ سونی این نکته را مشخص می سازد که اگر قصد خرید تلویزیون از این برند را دارید، با کمی مقایسه و تحلیل قطعا تلویزیون های مدل J که مربوط به سال ۲۰۲۱ هست را انتخاب خواهید کرد. البته شایان ذکر است که در هنگام مقایسه با سایر برندها کمی تفاوت قیمتی بین برند سونی با سایر برندها وجود دارد. برای مثال قیمت تلویزیون OLED سونی با رقبای موجود در بازار ایران قیمت بالاتری داشته اما بدون شک هیچ کدام از آنها کیفیت تصویر سونی را ارائه نخواهند داد.

خانه سونی به عنوان نمایندگی تلویزیون سونی در ایران تمامی مدل های ۲۰۲۱ تلویزیون سونی در تمامی اینچ و اندازه های تولید شده را ارائه می کند.

کد خبر: ۱۱۵٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha