۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
جهش قابل توجه در تولید چای ایرانی/ کرونا با چای منتقل نمی‌شود
رئیس سازمان چای کشور:

جهش قابل توجه در تولید چای ایرانی/ کرونا با چای منتقل نمی‌شود

تنکابن - رئیس سازمان چای کشور گفت: میزان تولید و خرید برگ سبز چای سال قبل رشد ۱۱ درصدی داشته است و امسال نیز جهش خواهد داشت.

حبیب اله جهانسوز در گفتگو با خبرنگار بازار سطح باغات چای در شمال کشور را ۸۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان ۵۵ هزار هکتار در گیلان و مابقی در مازندران وجود دارد و تولیدات چای حدود ۳۰ درصد نیاز داخلی کشور را تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی برگ سبز چای بهاره از دومین ماه فصل بهار در شمال آغاز می شود، شمار فعالان صنعت چای در کشور را بیش از ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: سال قبل میزان خرید برگ سبز چای با ۱۱ درصد افزایش نسبت به سال ۹۷ به حدود ۱۲۷ هزار تن در مازندران و گیلان رسید.

جهانسوز بااشاره به شیوع بیماری کرونا ویروس و تاکید براینکه این بیماری از طریق چای و فرآوری آن منتقل نمی شود، تصریح کرد: به دلیل حرارت بالای فراروی و طبخ چای امکان انتقال ویروس از این طریق وجود ندارد.

رئیس سازمان چای کشور شمار کارخانجات فراوری چای در کشور را ۱۶۱ واحد بیان کرد و درباره میزان تولید چای نیز گفت: میزان تولید چای سال قبل به بیش از ۲۸ هزار تن رسیده بود که نسبت به سال قبل از آن رشد سه هزار تنی داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت چای ایران در بازارها در سای های اخیر بهتر شده است، تصریح کرد: در سال جاری که مزین به سال جهش تولید است، پیش بینی می شود میزان تولید چای ایرانی نیز جهش داشته باشد.

کد خبر: ۱۱٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha