۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
تاثیر لوازم کوچک خانه در کیفیت و سرعت آشپزی شما

تاثیر لوازم کوچک خانه در کیفیت و سرعت آشپزی شما

مهم نیست که شما یک آشپز حرفه ای و تمام عیار باشید، و یا یک تازه عروسی باشید که در کار آشپزی تبحر زیادی ندارد. پختن و آماده کردن غذا، اصولا نیازمند لوازم آشپزخانه در ابعاد و اندازه های گوناگون است.

به گزارش بازار، مهم نیست که شما یک آشپز حرفه ای و تمام عیار باشید، و یا یک تازه عروسی باشید که در کار آشپزی تبحر زیادی ندارد. پختن و آماده کردن غذا، اصولا نیازمند لوازم آشپزخانه در ابعاد و اندازه های گوناگون است. از یخچال فریز به عنوان یکی از بزرگترین ابزارهای آشپزی گرفته تا همزن به عنوان یکی از کوچک ترین لوازم های آشپزخانه همگی برای آشپزی به نوعی مهم تلقی می شوند. در این مقاله تلاش داریم تا تاثیر لوازم کوچک خانه را در فرایند پخت و پز که کیفیت و سرعت آشپزی را در برمی گیرد، را بررسی کنیم.

در بازار لوازم خانگی اگر به دنبال خرید لوازم برقی آشپزخانه خود باشید، راهی تقریبا مشکل خواهید داشت. چرا که برای خریدارانی که تمایل دارند تا همه تجهیزات آشپزخانه خود را از یک برند تهیه کنند، پیدا کردن برندی که همه لوازم کوچک خانه را داشته باشند امری بسیار سخت خواهد بود. از طرف دیگر برندهای معدودی هستند تا تمام کالاهای آنها را با کیفیت مطلوبی پیدا کنید. در میان تمام برندهای موجود در بازار، برای مثال در لوازم آشپزخانه بوش تقریبا تمام لوازم ریز آشپزخانه با تنوع زیاد و قیمت قابل قبول وجود دارد. در ادامه به بررسی اهمیت این لوازم و نحوه تاثیرگذاری بر آشپزی خواهیم پرداخت.

چرا لوازم کوچک خانه مهم هستند؟

تاثیر لوازم کوچک خانه در کیفیت و سرعت آشپزی شما

در همین ابتدا باید گفت که برخلاف باور عامه مردم برای آشپزی فقط نیاز به اجاق گاز نداریم. آشپزی کردن و پختن غذا به نوبه خود در کنار آنکه زحمت و سلیقه زیادی که می طلبد باید لوازمی بیشتر از اجاق گاز در اختیار داشته باشیم. در این بین برخی از لوازم آشپزخانه مانند یخچال و فریزر شاید به طور مستقیم نقشی در پخت و پز نداشته باشند، اما به طور غیر مستقیم نقشی انکارناپذیر در فرآیند آشپزی دارند. لوازم کوچک خانه از قبیل همزن، خردکن و یا مخلوط کن نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر کدام به نوعی در فرآیند آشپزی به کمک می آیند. به عبارتی همه این لوازم را می توان "لوازم آشپزخانه کار راه انداز"، تلقی کرد.

شرایطی را فرض کنین که در حال استفاده از تمام شعله های اجاق گازتان هستید و قصد دارید مرغی که برای مهمانان خود می خواهید سرو کنید را گریل کنید. در این زمان داشتن یک گریل مناسب می تواند خیال شما را راحت کند. با استفاده از لوازم آشپزخانه بوش می‌توانید مشکلات آشپزی خود را حل کنید؛ به طور مثال قیمت گریل بوش با توجه به کاری که از روی دوش شما برمی دارد، به صرفه و توجیه پذیر است.

تاثیر لوازم کوچک خانه در کیفیت و سرعت آشپزی شما

و یا اگر زوجی باشید که هر دو شاغل باشید، پخت غذا کار دردسرسازی خواهد بود. برخی غذاهای ایرانی از قبیل خورشت ها نیازمند زمان طبخ بیشتری هستند. برای رفع این مشکل با خرید یک پلوپز چندکاره بوش مثلا می توانید خورشت خود را از ساعت ها قبل برای طبخ آماده کرده و پس از بازگشت به خانه در هر زمانی که مایل بودید از آن استفاده کنید. یکی از مزیت های این پلوپزها گرم نگه داشتن غذاست.

بنابراین لوازم کوچک خانه وجودشان در آشپزی و طبخ غذا مهم و کلیدی است. از طرف دیگر خرید یکی از این اقلام به صورت یکپارچه قیمت پایین تری را نسبت به خرید لوازم به صورت جداگانه دربر خواهد داشت. برای مثال قیمت غذاساز بوش به مراتب پایین تر از زمانی خواهد بود که بخواهید آب مرکبات گیری، همزن و مخلوط کن را به صورت جداگانه بخرید.

چه اقلامی جزو لوازم کوچک خانه محسوب می شوند؟

برای اینکه به تعریفی درباره لوازم کوچک خانه برسیم، ذکر این نکته ضروری خواهد بود که این وسایل همانطور که پیش از این اشاره شد، لوازم کاربردی و کار راه انداز برای آشپزخانه شما هستند. برای مثال به کمک غذاساز می توانید، سبزیجات و میوه جات را رنده یا خرد کنید و حتی خمیر نان را به خوبی ورز دهید. تمامی این کارها با یک وسیله انجام می شود. بنابراین با توجه به این تعریف باید دستگاه هایی از قبیل گریل، توستر، همزن، غذاساز، چای سازف قهوه ساز، آبمیوه گیری و پلوپز چند کاره را جزو لوازم کوچک خانه به حساب آورد.

تاثیر لوازم کوچک خانه در کیفیت و سرعت آشپزی شما

چگونه این لوازم کوچک خانه سرعت و کیفیت آشپزی شما را تحت تاثیر قرار می دهند؟

طبیعتا هرکدام از این لوازم، کارایی و علکرد منحصر به فرد خود را دارا هستند. اگر غذاساز را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که بدون اضافه کردن مایعات، غذاها له و میکس خواهند شد. یک غذاساز می تواند کارهایی چون برش زدن، ورزدادن، آب گیری و ... با هم انجام دهد در صورتیکه پیش از این برای انجام این موارد نیاز بود تا یک آسیاب، یک مخلوط کن و یک آب مرکبات گیری به صورت جداگانه خریداری می شد. هرکدام باید جداگانه راه اندازی و شسته شده و تا دستگاه دیگری را شروع به استفاده کرد. اما با غذاساز همه موارد توسط یک دستگاه آماده می شود. این کار باعث افزایش سرعت پخت و پز خواهد شد. برای مثال پلوپزهای چندکاره باعث می شوند تا تمامی مواد برای پخت یک خورشت را داخل پلوپز ریخته و با مشخص کردن زمان، پخت آن را آماده کنید.

علاوه بر آن دستور پخت غذاهای متعددی برای پلوپزها وجود دارد. از پاستا گرفته تا انواع برنج و کوکو. پلوپزها با توجه به زمان برنامه هایی که دارند امکان سوختن، شفته شدن و جانیفتادن غذا را ندارند که این امر سبب افزایش کیفیت غذا خواهد شد. علاوه بر آن زمان پخت نیز کاملا در اختیار شماست. با استفاده از لوازم آشپزخانه بوش، سرعت و کیفیت را در آشپزی خود تجربه کنید.

توستر از دیگر لوازم کوچک خانه به حساب می آید. یخ زدایی نان های داخل فریز با بهترین کیفیت چیزی است که هرکسی مایل است تا آن را تجربه کند. شروع صبح با نان تست و برشته شده توسط توستر قطعا روز خوبی را برای شما خواهد ساخت. علاوه بر آنکه با چای ساز و یا قهوه ساز نوشیدنی مورد علاقه خود را آماده کرده باشید.

لوازم آشپزخانه بوش، چاره کار شما!

باتوجه به تمامی موارد گفته شده باید گفت که لوازم کوچک خانه قطعا سرعت و کیفیت آشپزی شما را بهبود می بخشند. علاوه بر آن با صرف هزینه کمتر، شاهد پیشرفت در آشپزی خود خواهید بود. از طرف دیگر لوازم کوچک خانه با توجه به کارایی خود نه تنها قیمت بالایی نداشته بلکه کاملا مقرون به صرفه هستند. برای مثال قیمت توستر بوش با توجه به برطرف کردن نیاز شما از داشتن نان کاملا برشته و گرم در سر سفره صبحانه منطقی و معقول به نظر می رسد.

 در نهایت برای افزایش سرعت و کیفیت آشپزی وجود تعدادی از لوازم برقی کوچک در آشپزخانه شما ضروری به نظر می رسد. برای این منظور می‌توانید از لوازم آشپزخانه بوش به عنوان برندی معتبر و شناخته شده استفاده کرد و آن را از خانه بوش به عنوان نمایندگی معتبر این برند تهیه کرد.  

کد خبر: ۱۱۵٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha