۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
۴۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شد
رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان:

۴۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شد

گرگان- پهلوانی نسب، رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: در هفت ماهه ابتدای سال جاری، ارزش کل پرونده های مکشوفه در حوزه قاچاق کالا و ارز در گلستان بالغ بر ۴۱۵ میلیارد و ۷۸۱ میلیون ریال بوده است.

سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در هفت ماهه ابتدای سال جاری ارزش کل پرونده های مکشوفه در حوزه قاچاق کالا و ارز در گلستان بالغ بر ۴۱۵ میلیارد و ۷۸۱ میلیون ریال بوده در حالی که این عدد در مدت مشابه سال قبل ۲۴۱ میلیارد ریال بود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان بیان کرد: ۶۹۱ متهم در این راستا دستگیر و ۶۷۳ دستگاه خودرو هم توقیف شده است.

وی ادامه داد: بیشترین کشفیات قاچاق کالا در زمینه سوخت، مواد غذایی خارجی، داروهای دامی، سیگار و لوازم سلامت محور بوده است.

پهلوانی نسب ادامه داد: در هفت ماه گذشته ۱۰ طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گلستان اجرایی شده که ارزش ریالی این پرونده ها ۸۳ میلیارد و ۷۹۲ میلیون ریال بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: کشف داروهای دامی به تعداد ۸۰ هزار قلم به ارزش چهار میلیارد و ۲۷ میلیون ریال در علی آبادکتول، کشف ۹۶ هزار قلم انواع لوازم آرایشی در گرگان به ارزش سه میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال، کشف سرنگ پزشکی به ارزش ۸۲۰ میلیون ریال و کشف هشت هزار و ۸۰۵ قلم انواع نوشیدنی، پودر قهوه، کنسرو و غیره در گرگان از مهم ترین پرونده کشفیات بوده است.

پهلوانی نسب اضافه کرد: در هفت ماهه امسال، تعداد کشفیات پرونده های جرایم و مفاسد اقتصادی در گلستان ۴۶ درصد افزایش داشته و ۶۳ درصد هم در دستگیری متهمان جرایم اقتصادی افزایش را شاهد هستیم.

وی با بیان این که پرونده های تشکیل شده در حوزه زمین خواری هم ۵۶ درصد افزایش یافته است، گفت: متراژ کشفیات و خلع ید و رفع تصرفات ۲۱۱ درصد افزایش یافته است.

به گفته پهلوانی نسب ۱۶۳ هزار مترمربع در سال گذشته رفع تصرف شده که در سال جدید به ۵۰۶ هزار متر مربع رسیده است.

کد خبر: ۱۱۵٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha