۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
مراکز تجاری استان‌ها در کشورهای عضو اوراسیا راه اندازی شود
در گفتگو با بازار مطرح شد:

مراکز تجاری استان‌ها در کشورهای عضو اوراسیا راه اندازی شود

ساری - مدیرکل دفتر اروپایی و آسیایی سازمان توسعه تجارت ایران، راه اندازی مرکز تجاری از سوی استان‌ها در کشورهای عضو اوراسیا از جمله ازبکستان را برای توسعه صادرات ضروری دانست.

بهروز الفت در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر راه اندازی مراکز و سرای تجاری در کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت آمادگی حمایت مادی و معنویی از چنین پروژه هایی را دارد.

وی با بیان اینکه تعرفه ۹۰ درصد کالاهایی که ما پتانسیل صادرات آن را به ازبکستان داریم تقریبا صفر شده است، افزود: ازبکستان در راه عضویت به اوراسیا است و باید از ظرفیت بازارهای آن برای صادرات بهره گیریم.

مدیرکل دفتر اروپایی و آسیایی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به نقش مازندران و توان بالای این استان در تولید محصولات کشاورزی گفت: محصولات کشاورزی از برگشت ارز معاف هستند و این مسئله به توسعه صادرات در مازندران کمک می کند، همچنین در بخش صنعت نیز کاهش های خوبی در تعرفه ها وجود دارد.

الفت با اظهار اینکه مازندران نیاز ندارد که با پنج کشور عضو ارواسیا تجارت داشته باشد، گفت: روسیه ۸۰ درصد بازار اوراسیا را دارد و لازم است برای ورود به بازارهای این کشور تمرکز کنیم.

وی با عنوان اینکه سازمان توسعه و تجارت مسئولیت کارکروه مشترک توسعه تجارت با اوراسیا را دارد، گفت: برای تجارت آزاد در اتحادیه اوراسیا نیز مذاکرات از سال آینده آغاز می شود بنابراین درمیدان عمل نیاز داریم اطلاعات مورد نیاز تجاری را کسب کنیم.

کد خبر: ۱٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha