۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
باید متعهد شویم تا اعتبارات مدیریت بحران در جای خود هزینه شود
رئیس مجلس شورای اسلامی:

باید متعهد شویم تا اعتبارات مدیریت بحران در جای خود هزینه شود

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مناطقی که اخیرا با زلزله مواجه شده اند از نظر شرایط اقتصادی و محرومیت به گونه ای هستند که نباید محدودیتی در امدادرسانی به آن ها دیده شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف ظهر امروز (دوشنبه، ۱۰ آبان ماه) در نشست پیگیری اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله زده استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و کرمان، گفت: کمیسیون های عمران، کشاورزی و امور داخلی کشور و شوراها ماموریت های خود را در مناطق زلزله زده پیگیری می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات مناطق زلزله زده زرند کرمان را پیگیری کرده ام، گفت: این مناطق زلزله زده از نظر شرایط اقتصادی و محرومیت به گونه ای هستند که نباید محدودیتی در امدادرسانی به آن ها دیده شود و باید این طور تصور کنیم که مردمی که آنجا آسیب دیده اند، خانواده ما هستند و  تمامی دستگاه ها باید با این نگرش مسائل را پیگیری کنند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه علیرغم اینکه حوزه آسیب ها برابر است اما هیچ مسئولی به مناطق زلزله زده استان خراسان شمالی سفر نکرد و این موضوع باعث اعتراض مردم نسبت به نمایندگان آن ها شد، ادامه داد: تنها کسی که به مناطق زلزله زده خراسان شمالی رفت رئیس بنیاد مسکن بود، بعد از حضور وی روند اقدامات تغییر کرد، لذا حضور مسئولان اثرگذار است و افکار عمومی به این مسئله توجه می کند.

قالیباف همچنین با بیان این که در مناطق محرومی همچون بازفت و اندیکا و محروم ترین نقاط زاگرس زلزله رخ داده است تاکید کرد: باید تامین اعتبارات مربوط به این مسئله با جدیت از سوی رؤسای کمیسیون های عمران و کشاورزی پیگیری شود.

قالیباف با تاکید بر اینکه همه باید ملزم به رعایت قانون شوند که بخشی از آن رعایت مقررات مالی است، عنوان کرد: بودجه قابل توجهی در حوزه بحران داریم، یعنی در جایی که مردم در عذاب هستند، لذا اعتبارات باید به جا و درست هزینه شوند، همه باید اخلاقا و شرعا متعهد شویم تا اعتبارات حوزه مدیریت بحران در جای خود هزینه شود.

کد خبر: ۱۱۵٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha