۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
خلاقیت و نوآوری مهمترین نیاز توسعه صنعت گردشگری در کردستان است
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

خلاقیت و نوآوری مهمترین نیاز توسعه صنعت گردشگری در کردستان است

سنندج – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان خلاقیت و نوآوری را مهمترین نیاز توسعه صنعت گردشگری در این استان عنوان کرد.

یعقوب گویلیان در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای استان کردستان در بخش گردشگری، بیان کرد: نیاز به ایده های نو خارج از سیستم اداری لازمه توسعه صنعت گردشگری، حفظ و احیاء بناهای تاریخی و توسعه صنایع‌دستی در استان کردستان است.

وی ضمن اشاره به لزوم بهره برداری از ظرفیت های بخش خصوصی در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان کردستان، گفت: بخش‌های خصوصی، اساتید دانشگاهی، هنرمندان و صاحب‌نظران باید به اتاق فکر میراث فرهنگی کردستان دعوت شوند و از نظرات و تجربیات آنها در راستای توسعه همه جانبه استان بهره برداری شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار داشت: تمامی ایده هایی که منجر به ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی و رشد در استان کردستان شود مورد حمایت این اداره‌کل است.

وی ضمن اشاره به تجربه های موفق در سایر کشورها و حتی استانهای دیگر در کشور، عنوان کرد: استفاده از تجربه، اقدام‌ها و برنامه‌های کشورهای موفق در زمینه‌های احیاء و حفظ میراث‌فرهنگی، توسعه گردشگری و صنایع‌دستی همراه با بومی سازی این تجربه‌ها گامی مهم در راستای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در استان به شمار می رود.

برندسازی نیاز مهم صنعت گردشگری در کردستان است

گویلیان به مسئله برندسازی در این بخش اشاره کرد و افزود: طراحی و تهیه لگو و برند برای کردستان که بیانگر تمامی جوانب فرهنگی، تاریخی، هنری، طبیعی و... این استان باشد کاری بسیار مهم و نیازمند ورود گروهی متخصص برای طراحی و انجام این موارد است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار داشت: اگر توسعه گردشگری در استان کردستان اصولی باشد و برند و لگویی که برای این منظور طراحی می‌شود معرف تمامی جوانب این استان باشد می‌تواند به توسعه گردشگری، رونق بیشتر صنایع‌دستی و معرفی بهتر استان کمک شایانی کند.

وی به ظرفیت های بالای استان کردستان در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کردستان در این حوزه ها غنی است و باید ما در یک برنامه ریزی اصولی و پایدار زمینه برای بهره برداری درست از این ظرفیت ها را فراهم کنیم.

گویلیان افزود: در حال حاضر چشم انداز توسعه صنعت گردشگری در کردستان روشن است و ما انتظار داریم که تمامی ادارات و سازمان های دولتی در این زمینه ورود کرده و با حمایت از بخش خصوصی، زمینه برای توسعه پایدار در این حوزه را فراهم کنند و ما نیز در اداره کل از تمامی ظرفیت های در اختیار به بهترین شکل ممکن بهره برداری خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۱۴٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha