۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
قانون جهش تولید مسکن، شهرداری‌ها را از لحاظ مالی متحول خواهد کرد
نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس:

قانون جهش تولید مسکن، شهرداری‌ها را از لحاظ مالی متحول خواهد کرد

نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس گفت: قانون جهش تولید مسکن نه تنها برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه بسیار مناسب است، بلکه شهرداری‌ها را نیز از لحاظ مالی متحول خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی بخشی پور، قانون جهش تولید مسکن را یکی از بهترین‌ طرح‌های سال‌های اخیر و یکی از اقدامات برجسته مجلس شورای اسلامی توصیف کرد و گفت:  این قانون، بیشترین خدمت را به قشر متوسط و ضعیف جامعه خواهد کرد.

نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس افزود: در شرایط کنونی که قیمت مسکن سرسام‌آور است،   این طرح نور امید را در دل افرادی که توانایی خرید مسکن ندارند، روشن کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه عنوان کرد: این قانون نه تنها برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه بسیار مناسب است،   بلکه شهرداری‌ها را نیز از لحاظ مالی متحول کرده و  انقلابی در آنها  ایجاد می‌کند.

بخشی‌پور یادآور شد: شهرداری‌ها به عنوان نهادهایی خودگردان، در بسیاری از شهرها با مشکلات جدی مالی روبرو هستند. یک جنبه از طرح جهش تولید مسکن که کمتر به آن توجه شده، نقش بسیار مهم در کمک به شهرداری‌ها و حل مشکلات مالی آنها  است.

این نماینده مجلس ادامه داد: از آنجایی که با انجام این قانون، شهرداری‌ها صاحب منبع درآمد جدیدی می‌شوند و درآمدهای قابل توجهی خواهند داشت،   بسیاری از شهرداری ‌ها از ورشکستگی نجات پیدا می‌کنند.

بخشی‌پور با اشاره به لزوم حمایت و همکاری تمامی نهادهای ذیربط با شهرداری‌ها برای بهره‌مندی کامل  مزایا و درآمدهای  این قانون، تصریح کرد: با این درآمدها، شهرداری‌ها می‌توانند بسیاری از پروژه‌های نا تمام را تکمیل و پروژه‌های جدید تعریف کنند و همچنین مشکلات مربوط به تبدیل وضعیت پرسنل خود را حل کنند.

وی بیان داشت: اجرای این قانون همچنین می‌تواند باعث رونق بازار کلیه صنایع مربوط به بخش مسکن شود و در افزایش اشتغال نیز بسیارمؤثر خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری خوب دولت و مجلس و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی توانمند، این قانون به بهترین شکل ممکن اجرایی شود و به عنوان خدمتی ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی به یادگار بماند.

کد خبر: ۱۱۴٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha