۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
راهکارهای دولت برای دغدغه‌های تولیدکنندگان لوازم خانگی
رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی مطرح کرد

راهکارهای دولت برای دغدغه‌های تولیدکنندگان لوازم خانگی

دیانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی اعلام کرد: مهمترین دغدغه تولیدکنندگان این است که با توجه به سرمایه گذاری بالایی که انجام شده، ناگهان تحت فشار مافیای واردات سیاست دولت تغییر نکند.

به گزارش بازار، محمدرضا دیانی رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی درباره مسائل مطرح شده در جلسه با معاون اول رئیس جمهور گفت: یکی از مهمترین مشکلات مطرح شده، موضوع تامین مواد اولیه از منابع داخلی با بالاترین نرخ جهانی است که آقای مخبر هم بر تامین زنجیره مواد اولیه با قیمت ارزان تاکید کرد.

وی افزود: متاسفانه یک جو رسانه‌ای درباره حمایت از تولیدکنندگان لوازم خانگی در رسانه‌ها به وجود آمده که درست نیست. هیچ سیاست جدیدی از طرف دولت اتخاذ نشده که قبلا نبوده باشد.

دیانی درباره مهمترین دغدغه تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: مهمترین دغدغه تولیدکنندگان این است که با توجه به سرمایه گذاری بالایی که انجام شده، ناگهان تحت فشار مافیای واردات سیاست دولت تغییر نکند و راه را دوباره برای شرکت‌هایی که خودشان از ایران رفتند، باز کند.

وی تاکید کرد: مسلما یک شبه هیچ تولید کننده‌ای نمی‌تواند مانند شرکت‌های میلیارد دلاری شود، اما در جلسه امروز، تولیدکنندگان قول دادند، خدمات پس از فروش خود را بهبود دهند و افزایش قیمت نداشته باشند.
 
کیوان گردان مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز درباره موارد مطرح شده در این جلسه گفت: به جز آقای مخبر، آقای فاطمی امین، وزیر صمت و معاونانشان هم در این جلسه حضور داشتند و با توجه به بازدید معاون اول رئیس جمهور از راسته امین حضور، به دغدغه خرده فروشان نیز پرداخته شد.

وی افزود: دیر رسیدن کالا به خرده فروشان، دخالت نکردن تولید کنندگان در بحث توزیع، موضوع صادرات و پایین آوردن قیمت تمام شده، مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

گردان درباره تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان لوازم خانگی نیز گفت: اکنون تمام ظرفیت ورق سرد باکیفیت قابل عرضه را در اختیار دو صنعت خودرو و لوازم خانگی قرار داده ایم. همچنین در حوزه مواد پتروشیمی مورد نیاز این تولید کنندگان نیز بر اساس میزان تولید، سهمیه هر واحد تولیدی مشخص و به آن داده می‌شود.

کد خبر: ۱۱۴٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha