۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
عدم انجام تعهدات مالیاتی توسط برخی تجار اردبیلی | ۱۰ هزار کارت بازرگانی صادر شد
معاون سازمان صمت اردبیل خبر داد؛

عدم انجام تعهدات مالیاتی توسط برخی تجار اردبیلی | ۱۰ هزار کارت بازرگانی صادر شد

اردبیل- زلالی، معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صمت اردبیل گفت: برخی از تجار و بازرگانان استان تعهدات سال‌های گذشته خود را در فرآیند صادرات و پرداخت مالیات انجام نداده‌اند.

شهرام زلالی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با بسته‌های حمایتی و تشویقی سعی می کنیم حوزه تجارت را در اردبیل تقویت کنیم که البته ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل، وجود انبار و سردخانه‌های مجهز و سایر پشتیبانی‌ها در این حوزه می‌تواند راهگشا در مسیر تجارت خارجی و بین‌المللی استان باشد.

وی ضرورت توسعه صادرات را با نگاه برندینگ و استفاده از ابزارهای تبلیغی و تشویقی در مسیر صادرات مؤثر یادآور شد و تصریح کرد: در کنار حمایت از واحدهای صنعتی تلاشمان بر این خواهد بود تا بحث آموزش را برای شرکت‌ها، واحدهای مدیریت صادرات و خوشه‌های صنعتی انجام دهیم تا توسعه متوازن در این بحث شکل بگیرد.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: با همکاری اتاق بازرگانی و تعاون سعی بر این است تا اطلاع‌رسانی برای فعالان حوزه تجارت انجام شده و امکان حضور آنها در دوره‌های آموزشی و همچنین طرح‌های حمایتی و تشویقی فراهم آید.

زلالی افزود: برخی از تجار و بازرگانان تعهدات سال‌های گذشته خود را در فرآیند صادرات و پرداخت مالیات خود انجام ندادند که با رایزنی های انجام شده تلاش بر این است تا آخر آبان ماه تسویه و پرداخت معوقات انجام شود.

وی ضرورت صدور کارت‌های بازرگانی را برای فعالان واقعی یادآور شد و خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهای کشوری ۱۰ هزار کارت بازرگانی به صورت یکبار مصرف صادر شده که ۲۸ هزار میلیارد تومان جرایم مالیاتی دارند که روند پرداخت آنها با تأخیر و تعلل روبه‌رو شده است.

زلالی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: نباید افراد فرصت‌طلب و سودجو از این کارت‌های بازرگانی نادرست استفاده کرده و تعهدات مالیاتی ارزی برای دارندگان آن به وجود آورند که در این زمینه نیز کنترل‌ها و نظارت‌ها بر پایه درست و صحیح در حال انجام است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل دلیل اجرا نشدن سامانه جامع تجارت را در کشور نبود زیرساخت‌های فنی، مدیریتی و مقاومت برخی دستگاه‌ها در تبادل اطلاعات اعلام کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد اجرای این سامانه منافع برخی‌ها را به خطر انداخته در حالی که بخش خصوصی علاقمند به اجرای این سامانه هستند تا شرایط شفافی را در حوزه تجارت بین‌المللی شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۱۴٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha