۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
نشست تخصصی وزارتخانه های کار ایران و مکزیک برگزار شد

نشست تخصصی وزارتخانه های کار ایران و مکزیک برگزار شد

در چهارمین نشست تخصصی وزارتخانه های کار دو کشور ایران و مکزیک بر گسترش همکاری ها در حوزه های خدمات کار و اشتغال زایی، توانمندسازی زنان و تامین اجتماعی تاکید شد.

به گزارش بازار ، «حامد فروزان» مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران با مکزیک و وجود زمینه های زیاد همکاری، خواستار تقویت و ارتقاء سطح همکاری ها شد.

وی با اشاره به حوزه های متنوع همکاری دو وزارتخانه از جمله خدمات فنی برای کار و اشتغال زایی، توانمندسازی زنان، ایجاد شغل برای اقشار آسیب پذیر، تبادل تجربه و دانش در زمینه تامین اجتماعی، ابراز امیدواری کرد؛ با امضاء یادداشت تفاهم نهایی شده توسط وزرای دو کشور، این همکاری ها بیش از گذشته ادامه یابد.

«ارنستو گامبوآ گررو»، مدیر مسائل جهانی وزارت کار مکزیک نیز با ابلاغ پیام تبریک وزیر کار و رفاه اجتماعی کشورش در پی انتصاب دکتر عبدالملکی، پیشنهاد داد:  نشستی تخصصی در حوزه  های تحت پوشش دو وزارتخانه برگزار شود.

وی، همچنین از آمادگی مکزیک برای گسترش همکاری های خود با ایران خبر داد.

در این نشست، مدیران و کارشناسان تامین اجتماعی، به معرفی و تبیین قوانین و مقررات بازنشستگی، بازنشستگی پیش از موعد و رویه های پوشش بیمه های اجباری و اختیاری کشور خود پرداخته و تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند.

کد خبر: ۱۱۴٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha