۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
استان سمنان با کمبود شدید نیروی کار روبرو است
رئیس اتاق سمنان:

استان سمنان با کمبود شدید نیروی کار روبرو است

سمنان- جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه موانع بسیاری بر سر راه تولید وجود دارد، گفت: استان با کمبود شدید نیروی کار روبرو است.

علی اصغر جمعه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به موانع تولید در سطح استان سمنان، ابراز کرد: واحدهای تولیدی ما در بخش‌های مختلفی از جمله تملک بانک، نقدینگی و … مشکل دارند اما یکی از مشکلات اساسی ما فقدان نیروی کار است.

وی با بیان اینکه کمبود شدید نیروی انسانی در سطح استان سمنان مشهود است، ابراز کرد: بسیاری واحدها و بخش‌های تولیدی ما حتی با کمبود یا فقدان کارگر ساده روبرو هستند.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه تکنسین از جمله دیگر کمبودهای نیروی کار در سطح استان است، گفت: باید فکر اساسی برای این کمبودها صورت گیرد.

جمعه‌ای با بیان اینکه این کمبود نیروی کارگر و همچنین تکنسین یا کارگر ماهر در استانی که هم ظرفیت‌های تولیدی و هم بیکاران زیادی دارد، می‌بایست مدیریت شود، گفت: آموزش و مهارت افزایی باید سرلوحه اقدامات قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان سمنان توانمندی‌های خوبی در راستای توسعه اقتصادی و صنعتی دارد، افزود: از دیگر مسائل و مشکلات ما کمبود آب است.

رئیس اتاق سمنان با بیان اینکه تا روشن شدن وضعیت انتقال آب به هیچ وجه مجوز ایجاد صنایع آب بر در سطح استان داده نشود، بیان کرد: ما این موضوع را در مراسم افتتاح اتاق جدید سمنان به استاندار نیز اعلام کردیم لذا باید برای آب فکر اساسی صورت گیرد.

کد خبر: ۱۱۴٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha