۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
روزانه ۷۷ هزارمترمکعب از ذخیره آب سد اکباتان همدان برداشت می‌شود
معاون استاندار همدان:

روزانه ۷۷ هزارمترمکعب از ذخیره آب سد اکباتان همدان برداشت می‌شود

همدان-فرزانه، معاون استاندار همدان از برداشت روزانه ۷۷ هزارمترمکعب آب از ذخیره سد اکباتان خبر داد و گفت: اگر مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند و میزان بارش ها هم خوب نباشد ناچار به سهمیه بندی آب هستیم.

فرهاد فرزانه در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در مردادماه سال جاری ۷۰ درصد نیاز آب شرب مردم همدان از سد اکباتان و از دو سد آبشینه و اکباتان ۱۸۰ هزارمترمکعب در روز آب برداشت می شد، گفت: با پیگیری برخی امور و اتفاقاتی که در چهار ماه اخیر صورت گرفت این عدد به ۷۷ هزارمترمکعب در روز رسید.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه میزان آب برداشتی از این دو سد بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت، گفت: اگر فرایند برداشت آب از سد اکباتان همدان تغییر نمی کرد ذخیره آب این سد تا اواخر شهریور ماه به پایان می رسید و سد خشک می شد.

وی با بیان اینکه از طریق انتقال آب خالق وردی، اجاره چاه های کشاورزی و استفاده از آب دره های عباس آباد و مرادبیگ همدان به فکر تامین آب شرب مردم همدان بودیم، گفت: مقرر شده بود مدیریت مصرف آب از چهارم آبان ماه در همدان اجرا شود اما فعلا به تعویق افتاده اما اگر مردم صرفه جویی نکنند و میزان بارش ها هم خوب نباشد ناچار به سهمیه بندی آب در شهر همدان هستیم.

فرانه یاداور شد: بر اساس آخرین آمار و بررسی انجام شده (امروز ۹ آبان) حجم ذخیره آب پشت سد اکباتان به حدود ۱۱ درصد رسیده است.

کد خبر: ۱۱۴٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha