۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
پایان اختلاف تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا درمورد فلزات

پایان اختلاف تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا درمورد فلزات

آمریکا و اتحادیه اروپا به اختلافات دوران ترامپ بر سر تعرفه های فولاد و آلومینیوم پایان دادند.

به‌ گزارش بازار، مقامات آمریکایی در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در رم گفتند که ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای پایان دادن به مناقشه طولانی مدت بر سر تعرفه های فولاد و آلومینیوم که توسط رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ تعیین شده بود، به توافق رسیده اند. روز شنبه، رئیس تجارت اتحادیه اروپا، در یک پست توییتری این قرارداد را تأیید کرد و نوشت: ما با ایالات متحده توافق کرده‌ایم که اختلاف تجاری فولاد و آلومینیوم (۲۳۲) خود را متوقف کنیم و همکاری در مورد توافق جهانی در مورد فولاد و آلومینیوم را آغاز کنیم.   وی اظهار داشت که توافق رسمی جدید توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، اواخر روز یکشنبه اعلام خواهد شد.

به گفته جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، این توافق جدید اجازه می دهد تا مقدار محدودی از فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا بدون عوارض گمرکی به ایالات متحده وارد شود و در عین حال تعرفه های ۲۵ درصدی فولاد و ۱۰ درصدی  آلومینیوم را برای برخی واردات حفظ کند. مقامات میزان فلزات معاف از عوارض گمرکی را که قرار است طبق قرارداد جدید به ایالات متحده اجازه ورود پیدا کنند، مشخص نکردند، اما منابع رویترز مدعی شدند که حجم سالانه کمتر از ۳.۳ میلیون تن، از تعرفه ها خارج می شود. به نقل از رویترز: این رایزنی‌ها بسیار موفقیت‌آمیز بودند، ما در مورد چگونگی پیشبرد چالش مشترک، یعنی مازاد عرضه جهانی که عمدتاً از چین است، به توافق رسیدیم. این مقام خاطرنشان کرد که واشنگتن انتظار دارد این توافق جدید به مهار مشکلات عرضه فلزات در ایالات متحده کمک کند.

دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ تعرفه هایی را بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا را به دلیل مسائل امنیت ملی  اعمال کرد. اتحادیه اروپا با اقدامی تلافی جویانه تعرفه ای بر محصولات ایالات متحده، شامل موتورسیکلت های هارلی دیویدسون و قایق های موتوری پاسخ داد. انتظار می رود این قرارداد جدید اقدامات این چنینی را حذف کند.

کد خبر: ۱۱۴٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha