۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
ریزش ۶۴ درصد سود خالص؛ فاجعه عملکردی در  «شرکت بورس تهران»
وقتی حواشی بر اصل غلبه می کند!

ریزش ۶۴ درصد سود خالص؛ فاجعه عملکردی در «شرکت بورس تهران»

شرکت بورس تهران که در ماه‌های اخیر درگیر حواشی مختلفی مانند کشف ماینرهای غیرمجاز در طبقه منفی شش و پلمب پارکینگ خود بوده، شاهد کاهش ۶۴ درصدی سود خالص نسبت به مدت مشابه سال قبل هم بوده است.

به گزارش  بازار، شرکت بورس تهران   در ماه‌های اخیر درگیر حواشی مختلفی مانند کشف ماینرهای غیرمجاز در طبقه منفی شش و پلمپ پارکینگ خود بوده و نشان می دهد که با در گیری با ا حواشی  از وظایف اصلی خود فاصله گرفته و  از همین رو شاهد کاهش ۶۴ درصدی سود خالص  نسبت به مدت مشابه سال قبل هم بوده است.

براساس صورت‌های مالی منتشر شده در سامانه کدال سود خالص شرکت بورس تهران با نماد بورس در بازار اول بورس تهران فعالیت می‌کند، از ۷۱۴ میلیارد تومان در پایان شهریورماه سال گذشته به ۲۵۵ میلیارد تومان در پایان شهریور امسال کاهش یافته و ریزشی ۶۴ درصدی را به ثبت رسانده است.

این شرکت در ۲ ماه گذشته درگیر موضوع کشف ماینرهای غیرمجاز در دیتاسنتر خود بوده و شکایت آن به دیوان عدالت اداری از بابت تخلف در ساخت ساختمان جدید آن در سعادت آباد نیز رد شده و باید خسارتی یک هزار میلیارد تومانی را به شهرداری تهران پرداخت کند.

اما فاجعه عملکردی این شرکت تنها به این دو موضوع که در نهایت به برکناری علی صحرایی و سرپرستی محمود گودرزی انجامید، خاتمه نمی‌یابد.

براساس صورت‌های مالی منتشر شده، بورس تهران در شش ماهه نخست امسال ۶۸ درصد از سود انباشته خود را از دست داده به نحوی که سود انباشته بیش از یک هزار میلیارد تومانی آن به ۳۲۲ میلیارد تومان افت کرده است. این موضوع حکایت از افت ۶۸ درصدی سود انباشته این شرکت در پایان شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

از سوی دیگر سود عملیاتی این شرکت هم در این مدت تنها ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل سقوطی ۹۷ درصدی را شاهد بوده است. سود عملیاتی این شرکت برای دوره مالی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹ برابر با ۳۳۵ میلیون تومان بوده است.

براین اساس سود پایه هر سهم شرکت بورس تهران کاهشی ۹۵ درصدی یافته و از ۳۵۷ میلیون تومان به ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار رسیده است.

سود خالص هر سهم بورس تهران نیز از ۵۱۰ ریال به ۱۸۳ ریال کاهش رسیده که ریزشی ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۱۴٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha