۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
ایمن‌سازی ۹۵ معدن حادثه‌خیز در استان سمنان
معاون امور معادن سازمان صمت استان سمنان خبر داد:

ایمن‌سازی ۹۵ معدن حادثه‌خیز در استان سمنان

سمنان- ‌معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه ۹۵ معدن حادثه‌خیز استان ایمن‌سازی می‌شود، گفت: فعالیت معادن غیر ایمن تا تأیید بازرسان ارزیابی ایمنی متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد فروهر صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان اظهار داشت: طرح ارزیابی وضعیت ایمنی معادن در استان از نیمه دوم فروردین امسال اجرا می‌شود و بر اساس این طرح ۹۵ معدن حادثه‌خیز استان ایمن‌سازی می‌شوند.

وی بابیان اینکه در این طرح تمام معادن زغال‌سنگ و معادن زیرزمینی و معادنی که در سال گذشته حادثه‌خیز بودند ساماندهی می‌شوند، تصریح کرد: معادنی که دارای شرایط غیر ایمن هستند به‌صورت ویژه مورد بازرسی و ارزیابی ایمنی قرار می‌گیرد.

شرایط بازرسان ایمنی معادن

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به شرایط بازرسانی که می‌توانند در این طرح مشارکت کنند، بیان کرد: در اجرای این طرح از ظرفیت سازمان نظام‌مهندسی معدن استفاده می‌شود.

فروهر با اشاره به اینکه بازرسان دارای پروانه اشتغال رسته استخراج معدن هستند، یادآور شد: این بازرسان در زمینه‌های نظارت دارای پایه ارشد تا پایه سه متناسب با درجه معدن با نظر سازمان نظام‌مهندسی معدن در این طرح مشارکت دارند.

وی بابیان اینکه بازرسان منتخب در معدن‌های زغال‌سنگ به دلیل حساسیت این معادن باید دارای پایه ارشد تا پایه دو باشند و حداقل پنج سال سابقه کار در این معادن را داشته باشند، تأکید کرد: درصورتی‌که شرایط معدن غیر ایمن تشخیص داده شود، فعالیت آن متوقف و بهره‌بردار موظف به رفع نواقص و ایجاد شرایط ایمن می‌شود.

جلوگیری از بروز حوادث در استان سمنان

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: اجرای این طرح مقدمه‌ای برای جلوگیری از بروز حوادث در معادن استان سمنان است و همکاری سازمان نظام‌مهندسی معدن و بهره‌برداران معادن در اجرای هر چه مطلوب‌تر طرح لازم است.

فروهر با اشاره به اینکه چنانچه بازرس ایمنی شرایط ایمنی را در معدنی مناسب اعلام نکند و پیشنهاد تعطیلی و توقف عملیات معدنی را ارائه دهد، تصریح کرد: این موضوع توسط کمیته‌ای متشکل از رئیس سازمان صمت استان سمنان و ناظر طرح ارزیابی ایمنی معادن موردبررسی قرارگرفته و نتیجه به بهره‌بردار ابلاغ می‌شود و وی موظف به اجرای مفاد ابلاغ است.

کد خبر: ۱۱٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha