۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
بهره‌مندی از ۶۵۰ میلیارد تومان منابع فاینانس برای توسعه راه‌های اردبیل
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد

بهره‌مندی از ۶۵۰ میلیارد تومان منابع فاینانس برای توسعه راه‌های اردبیل

اردبیل- حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با بهره‌گیری از منابع ۵۶ فاینانس بانکی بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار صرف توسعه راه‌ها و زیرساخت‌ها در استان اردبیل می شود.

محبوب حیدری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در حوزه راه‌ها در چند سال اخیر اقدامات خوب و مؤثری انجام شده که از جمله آن ردیف‌دار شدن ۸۲۱ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان در قالب بزرگراه است که با توجه به نیاز استان هدف‌گذاری پنج ساله در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه از ۶۳۶ کیلومتر توسعه بزرگراه اولویت‌دار در استان ۳۰۰ کیلومتر در حال اجراست، تصریح کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز است تا این طرح‌های مطالعه‌ شده در سطح استان به سرانجام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال ۴ هزار میلیارد تومان منابع ابلاغ شده بود که از این بین ۱۲۸ میلیارد تومان تخصیص یافته و تخصیص مابقی منابع نیز در اولویت پیگیری ها قرار دارد.

بدهی ۳۵۰ میلیارد تومانی اداره کل راه و شهرسازی استان به پیمانکاران
حیدری بدهی اداره کل راه و شهرسازی استان را به پیمانکاران ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در بودجه سال آینده با تاکید وزیر راه و شهرسازی قرار است بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و در اولویت پرداختی های بودجه سال آینده باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از فاینانس ماده ۵۶ بانک‌ها برای توسعه بزرگراه‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک صادرات برای محور اردبیل – سرچم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد محور پارس‌آباد به سربند و تخصیص فاینانس ماده ۵۶ برای این پروژه اضافه کرد: از طریق بانک ملت ۱۵۰ میلیارد تومان برای این محور مواصلاتی پرتردد اختصاص یافته تا چهار خطه این مسیر سرعت بگیرد.

وی با قدردانی از همکاری و مشارکت بانک مسکن در اجرای طرح‌های زیربنایی در استان بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک مسکن برای پروژه کلور – درام اختصاص یافته است.

حیدری ادامه داد: اگر ۱۰۰ میلیارد تومان منابع نقدی و ۵۰ میلیارد تومان قیر به استان اختصاص پیدا کند تا دو ماه آینده ۵۴ کیلومتر بزرگراه در استان آماده بهره‌برداری خواهد شد.

۶۸ کیلومتر راه اصلی در استان در حال اجراست
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۶۸ کیلومتر راه اصلی نیز در استان در حال اجراست که ۲۰ کیلومتر آن امسال به بهره‌برداری رسیده و به عنوان پروژه قابل استفاده به زیر بار ترافیک می رود.

وی در مورد سهمیه ۲۰ هزار واحدی طرح جهش تولید مسکن در استان اردبیل تصریح کرد: سهمیه چهار ساله استان ۸۰ هزار واحد پیش‌بینی شده که در گام اول قرار است ۲۰ هزار واحد اجرایی و عملیاتی شود که ۲.۶ دهم هکتار زمین برای اجرای این پروژه‌ها مورد نیاز است.

حیدری گفت: با تاکید وزیر راه و شهرسازی قرار شد با هدف تأمین ۲ هزار و ۲۳۷ هکتار زمین برای طرح جهش تولید مسکن در استان اردبیل از طریق الحاق به شهر و یا افزایش محدوده برنامه‌ریزی ها انجام شده و از طریق شورای عالی مسکن مجوزهای لازم صادر شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به ادغام طرح اقدام ملی مسکن در قالب جهش تولید مسکن اشاره کرد و افزود: تمامی واحدهایی که پیش از این در قالب طرح اقدام ملی آغاز شده بود، در قالب این طرح ادامه پیدا می کند و از مزایای وام و سایر اولویت‌ها بهره‌مند شده و به نوعی سرعت عمل را در تکمیل این پروژه‌ها با تخصیص ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات و زیرساخت‌های فراهم شده شاهد خواهیم بود.

کد خبر: ۱۱۴٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha